امن‌تر از آب

اردوگاه جواد الائمه و ثامن پناهگاه بسیاری از سیل‌زدگان خوزستانی است

امن‌تر از آب



 ادامه از صفحه اول
فرمانده اردوگاه جواد الائمه از آمادگی این اردوگاه برای پذیرش بیش از 5000 نفر سخن می‌گوید و امیدوار است مردم دیگر شهرها و روستاهای سیل‌زده نیز طی چند روز آینده به این محل مراجعه و اسكان داده شوند.
برخلاف معمول در اردوگاه شاید تعداد نیروهای امدادی برابر با مردم اسكان داده‌شده در این محل است. امكانات و تجهیزاتی كه حداقل تا دو ماه می‌تواند خدمت‌رسانی كامل به مردم سیل‌زده داشته باشد.
كمی آن طرف‌تر بیمارستان سیار با امكان 50 تختخواب برپا شده كه به گفته مسؤولان آن بزرگ‌ترین امتیاز این بیمارستان سیار، داشتن اتاق عمل در بیمارستان است كه این اتفاق امدادرسانی برای افراد مسن را سهل‌تر خواهد كرد.
نیروهای داوطلب هلال احمر نیز با حضور حداكثری خود در قالب نیروهای مردمی، روان‌شناسان اجتماعی، مربیان مهد و امدادگران حاضر شدند. نیروهایی كه با لباس متحد‌الشكل در سراسر اردوگاه حاضر و مشغول امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستند.
آن سو‌تر كودكان سیل‌زده مشغول بازی در اردوگاه هستند كه مجریان برنامه‌های كودك از شبكه خوزستان با حضور در اردوگاه و اجرای برنامه‌های مفرح و شاد در داخل نمازخانه و فضای باز اردوگاه مسؤولیت سرگرمی این كودكان سیل‌زده را به عهده دارند.
اما نكته جالب محبوبیت روحانی عرب‌زبانی بود كه بچه‌های حمیدیه «عمو علی» صدایش می‌زدند، آن‌قدر محبوب بود كه وسط ضبط برنامه تلویزیونی كودكان مجری را رها كرده و به سمت عموعلی دویدند.
عمو‌علی نیر به مناسبت ایام شعبانیه مشغول مداحی برای مردم سیل‌زده اما دوستدار اهل بیت(ع) شد.
اورژانس اجتماعی نیز در این اردوگاه فعال است و با حضور در آسایشگاه بانوان و آقایان مشغول صحبت با مردم سیل‌زده است و سعی در ایجاد امنیت روانی میان سیل‌زدگان دارد.
زمان ناهار فرارسیده و سیل‌زدگان حمیدیه و روستا‌های اطراف كه بیشترین افراد ساكن در اردوگاه جواد‌الائمه در ۲۰ كیلومتری جاده حمیدیه‌ - اهواز هستند برای صرف غذا به سالن غذاخوری اردوگاه مراجعه كردند.
برای طبخ غذا و سرو ناهار و شام در این اردوگاه دو موكب مستقر است و این بار نیروهای سپاه به همراه نیروهای بسیجی و جهادی بار این خدمت رسانی را بر عهده گرفته‌اند. در این موكب روزانه وعده‌ای ۲۵۰۰ غذا در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد كه به گفته سردار عسگری این نیرو آمادگی طبخ وعده‌ای ۵۰۰۰ غذا را نیز دارد.
آن‌طرف‌تر از اردوگاه جواد الائمه، اردوگاه ثامن نیز مشغول اسكان مردم سیل‌زده در روستاهای اطراف است.
اردوگاه ثامن نیز چیزی حدود هزار نفر از مردم سیل‌زده را اسكان داده كه این اردوگاه را نیز سپاه پاسداران در اختیار مردم قرار داده است.
در این اردوگاه نیز امكانات رفاهی، امدادی و بهداشتی به طور كامل فراهم است و با احداث بهداری مجهزی در این اردوگاه با حضور پزشكان حاذق مشغول امدادرسانی در طول شبانه‌روز است. هلال احمر همانند اردوگاه جواد‌الائمه در این اردوگاه نیز حضور فعال و پررنگ دارد.
اتفاقاتی كه در شهر‌ها و روستاهای استان خوزستان در حال وقوع است غیرقابل توصیف است؛ اتحاد مردم، گروه‌های جهادی، بسیجی و تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه و ارتش تصاویر بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد؛ تصاویری كه باعث شده این مهم فراموش شود كه این روزها در خوزستان بزرگ‌ترین عملیات امداد و نجات تاریخ كشور در حال وقوع است و به موجب آن بیش از 600 هزار سیل‌زده در حال نجاتند.
ساعت 7 است كه به اهواز می‌رسیم، شهر به‌شدت بوی نامطبوعی دارد، فاضلاب مناطق كیانپارس، پردیس، زند و لشكرآباد بیرون زده و آب خیابان‌ها را پر كرده است.