افزایش سواد رسانه‌ای هدف مطلوب كمیته آموزش

افزایش سواد رسانه‌ای هدف مطلوب كمیته آموزش


امروزه آموزش به‌عنوان یكی از استراتژی‌های اصلی جهت سازگاری با شرایط تغییر به عنوان مزیت رقابتی سازمان‌ها قلمداد می‌شود و از این‌رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه سازمان غیرقابل‌انكار است. آموزش عامل مهمی در توسعه محسوب می‌شود كه برنامه‌ریزی و اجرای شایسته آن می‌تواند نظر به اهداف و پیش‌بینی‌های انجام شده به افزایش بهره‌وری منجر شود. از این رو آموزش زیربنایی‌ترین اقدامی است كه تحول را در سازمان‌ها پایه‌ریزی می‌كند.
كمیته آموزش چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو با توجه به سپهر رسانه‌ای حاكم بر فضای امروز جامعه و دشواری‌های تهیه و تولید برنامه‌های شنیداری تاثیرگذار و همچنین در نظر گرفتن آسیب‌شناسی برنامه‌سازی رادیو در انتخاب موضوعات، ضرورت تازگی موضوعات، دانش‌های نوین و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بین‌رشته‌ای، نشست‌های متنوعی را برای توانمندسازی برنامه‌سازان رادیو و آشنایی آنها با شیوه‌های نوین برنامه‌سازی و استفاده از تجربه‌های بین‌المللی با حضور استادان مجرب دیگر كشورها برنامه‌ریزی كرده است.
كنترل ذهن، اصالت مفهوم و كاربرد در علوم رسانه، آشنایی با كاربردهای فناوری اطلاعات در برنامه‌سازی رادیویی، مینی‌فیچر، PSA، یوجی‌سی/ برنامه‌سازی براساس محتوای كاربران، ایده جذاب یا قالب مناسب، رادیو و رسانه‌های دیجیتال، مستند رادیویی، Docudrama، پادكست و برنامه شخصیت‌محور از مهم‌ترین نشست‌های كمیته آموزش در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیوست.
به منظور نقد و بررسی آثار ارسال شده به جشنواره در بخش داخلی، نشستی با حضور داوران این بخش و برنامه‌سازان منتخب و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز، برنامه‌ریزی شده است. در بخش انتقال تجربه كمیته آموزش، نشست مشتركی را برای تبادل‌نظر بین برنامه‌سازان منتخب جشنواره در بخش داخلی و برنامه‌سازان منتخب بخش بین‌الملل جشنواره تدارك دیده است.
كمیته آموزش چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو تلاش دارد با برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی شده گام موثری را در افزایش سواد رسانه‌ای برنامه‌سازان و رشد كیفی برنامه‌های معاونت صدا بردارد.