مردم در بودجه دیده نمی‌شوند

مردم در بودجه دیده نمی‌شوند


الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، یكی دیگر از منتقدان بودجه 98 شهرداری است. از نگاه این عضو شورا، یك بودجه خوب بودجه‌ای است كه عادلانه، منطقه‌ای، اجتماعی و بر اساس اسناد بالادستی باشد.
فخاری در ادامه می‌گوید: سال گذشته موقعی كه بودجه 97 شهرداری بسته می‌شد من گفتم كه سال آینده بهانه‌ای وجود ندارد و بودجه باید با مشاركت مردم بسته شود، اما امسال هم نه در بودجه، نه در ساختار و نه در تخصیص اعتبارات تغییری شاهد نبوده‌ایم.
انتقاد فخاری به شرایط زندگی مردم در شهر تهران برمی‌گردد، شرایطی كه به گفته او سخت‌تر از سال قبل شده و می‌طلبد بودجه براساس عدالت بین مردم توزیع شود تا مرهمی باشد بر آلام شهروندان.
موضوعی كه با اشاره به آن می‌افزاید: من سال گذشته هم گفتم كه ما باید صدای مردم را بشنویم اما این‌طور نبوده و فقدان منطقه‌ای از حیث سرانه و شاخص‌ها داریم و همچنین در بودجه عدالت جنسیتی، صنف دیده نشده است. خلاصه كلام این عضو شورا هم به شفاف نبودن بودجه می‌رسد و این‌كه ببینیم بودجه 98 شهرداری تهران قرار است تهران را به كجا ببرد؟!
این سؤال حالا دغدغه مشترك خیلی‌هاست، همه آنهایی كه نگران تهران هستند در محاصره مخاطرات محیطی زیادی قرار گرفته و سرنوشت مبهمی در انتظارش است.