فعالیت بنیاد بركت در 3000 روستا

فعالیت بنیاد بركت در 3000 روستا


مدیرعامل بنیاد بركت با اشاره به حضور بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) در 3000 روستای كشور گفت: بنیاد بركت تعاملات گسترده‌ای با همه دستگاه‌های اجرایی در سراسر كشور دارد.
به گزارش جام جم، سعید جعفری در جلسه بررسی و پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) و استانداری استان فارس با تأكید بر تسهیل و تسریع در پرداخت وام به پروژه‌های تسهیلات‌محور و اجتماع‌محور در دست اقدام در استان فارس افزود: در بحث اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهرستان كازرون، فراتر از برنامه از پیش تعیین‌شده حركت كردیم و تمام 150 طرح پیش‌بینی شده در 20 روستای این شهرستان تا پایان سال به بهره‌برداری كامل می‌رسند.
مدیرعامل بنیاد بركت عنوان كرد: علاوه بر این 150 طرح، ایجاد تعداد 450 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور دیگر را در سایر شهرستان‌های استان فارس از جمله نی‌ریز، استهبان، آباده، بوانات، خرم‌بید و ممسنی برای سال آینده پیش‌بینی كرده‌ایم كه امیدواریم تا شهریورماه 98 به بهره‌برداری برسند.
 جعفری در ادامه بر تسریع در ساخت 500 واحد مسكونی برای محرومین استان فارس در قالب تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری فارس تأكید كرد.
وی طرح‌ها و الگوهای اشتغال‌زایی بنیاد بركت، از جمله الگوی اجتماع‌محور را حاصل مطالعه و تحقیق روی تجربه‌های موفق بین‌المللی و داخلی در حوزه كارآفرینی ذكر و تصریح كرد: امسال در قالب طرح اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی بركت)، بیش از ده هزار طرح اشتغال‌زایی را در 18 استان كشور راه‌اندازی كرده‌ایم كه ایجاد بیش از 40 هزار فرصت شغلی را در پی داشته است. مدیرعامل بنیاد بركت با اشاره به اهمیت تأمین نهاده‌ها و پشتیبانی از محصولات در فرآیند اشتغال‌زایی یادآور شد: برای سال آینده توان‌مان را بر تأمین و تحقق این دو مقوله متمركز خواهیم كرد. همچنین در سال 98 ایجاد 15 هزار طرح اشتغال‌زایی را در قالب طرح‌های اجتماع‌محور، تسهیلات‌محور و بنگاه‌محور بركت هدف‌گذاری كرده‌ایم.