شناسایی ۲۹۰ جاسوس سیا در منطقه و ایران

شناسایی ۲۹۰ جاسوس سیا در منطقه و ایران


وزیر اطلاعات با اشاره به یكی از پرونده‌های وزارت اطلاعات در مصاف با سرویس اطلاعاتی آمریكا (سیا) گفت: ۲۹۰ جاسوس شبكه جاسوسی سیا در كشورهای مختلف از جمله كشور خودمان شناسایی شدند. در تبادل اطلاعاتی با سرویس اطلاعاتی كشورهای دوست، اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت و در كشورهای مختلف منابع سیا دستگیر شدند و ارتباط سیا با منابع به هم ریخت؛ به گونه‌ای كه در آمریكا كمیته شكست را تشكیل دادند و رئیس CIA این ضربه را از سوی جمهوری اسلامی تایید كرد.
به گزارش خبرگزاری صداو‌سیما، سیدمحمود علوی كه در آستانه میلاد با سعادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) و روز سربازان گمنام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران صحبت می‌كرد، گفت: در یك سال گذشته با ۱۱۴ تیم تكفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلاب، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب كشورو كشف ۱۵ هزار فشنگ كلاشینكف از آنها بوده است.
علوی خاطرنشان كرد: ده‌ها جاسوس كه جذب دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند در مراكز حساس كشور شناسایی شدند و به دستگاه قضایی معرفی و در اختیار این دستگاه قرار گرفتند.
در همین حال جینا هاسپل، مدیر سازمان اطلاعات مركزی آمریكا از اختصاص منابع بیشتر در امور مرتبط با ایران و روسیه خبر داد.