فعالیت 200 گروه جهادی بانوان در مناطق سیل‌زده

فعالیت 200 گروه جهادی بانوان در مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: در حال حاضر بیش از 200 گروه جهادی بانوان بسیجی در مناطق سیل‌زده به مردم این مناطق به‌ویژه زنان خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.
به گزارش ایرنا، مینو اصلانی افزود: گروه‌های جهادی بانوان با حضور در مناطق سیل‌زده علاوه بر كمك‌هایی كه به بانوان این مناطق سیل‌زده می‌كنند، در مشاوره، خدمات پزشكی و خدمات اجتماعی به بانوان از هیچ كوششی دریغ نخواهند كرد.
وی ادامه داد: در استان‌های سیل‌زده تمام گروه‌های جهادی مشاركت جدی دارند تا بتوانند خدمات اجتماعی، فرهنگی و حتی مشاوره‌ای به زنان آسیب‌دیده از سیل داشته باشند و در صورت نیاز برای كمك به سیل‌زدگان به استان‌های دیگر نیز اعزام خواهند شد.
اصلانی با بیان این‌كه به افرادی كه در سیل اخیر از نظر روحی دچار بحران شده‌اند، مشاوره داده می‌شود، افزود: با توجه به این‌كه هنوز ارائه خدمات مشاوره‌ای به این افراد ادامه دارد، آمار دقیقی از میزان مشاوره‌های انجام شده در دست نداریم، اما استان‌ها در حال جمع‌آوری اطلاعات و آمار هستند.
وی به بخش دیگری از خدمات ارائه شده توسط بانوان بسیجی در مناطق سیل‌زده اشاره كرد و گفت: تاكنون چهار میلیارد تومان از كمك‌های نقدی و غیرنقدی مردمی جمع‌آوری شده است كه با تهیه اقلام مورد نیاز در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود.
اصلانی ادامه داد: همچنین 35 تن اقلام خوراكی به مناطق سیل‌زده لرستان، خوزستان، گلستان و دیگر استان‌ها ارسال شده است. در این مناطق اقلام و لوازم مورد نیاز مردم سیل‌زده توزیع می‌شود كه نمونه‌ای از این موارد ده هزار بسته بهداشتی مختص بانوان، شیرخشك، البسه بانوان و پخت روزانه غذا حدود 15 هزار پرس بوده است.