اجرای «ماه نو» با حال و هوای افطار

اجرای «ماه نو» با حال و هوای افطار


علیرضا محمدنیا، تهیه‌كننده برنامه رادیویی «ماه نو» در گفت‌وگو با مهر درباره تغییرات این ویژه‌برنامه زمان افطار رادیو عنوان كرد: ماه نو ویژه‌برنامه افطار رادیو جوان است كه برای سومین سال از این شبكه پخش می‌شود.
وی ادامه داد: این برنامه سال گذشته به عنوان بهترین برنامه افطار معاونت صدا انتخاب شد و ما امسال كار متفاوتی انجام دادیم و از علی درستكار خواستیم به عنوان مجری و گوینده در برنامه حضور داشته باشد تا از لحاظ محتوا و فرم تغییری ایجاد كنیم.
محمدنیا درباره محتوای این برنامه بیان كرد: این برنامه برای پرداختن به حق و حقوق زندگی و تاثیر دین و اسلام بر سبك زندگی طراحی شده است و هر روز بر اساس دعای ماه رمضان موضوعی را به بحث می‌گذارد.
تهیه‌كننده ماه نو اظهار كرد: برنامه بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی دارد، محمد نصرآبادی بخش قرآنی برنامه را اجرا می‌كند و به یكی از آیات جزء سی قرآن كریم می‌پردازد. آیتمی درباره شعار سال و رونق تولید داریم. همچنین بخش دعای برنامه را داریم كه طی آن شنونده‌ها برای یكدیگر دعا كرده و داستانی از یك دعا پخش می‌شود.
در بخش اذانگاهی نیز تركیبی از اسماءالحسنی پخش می‌شود تا مخاطب برای اذان مغرب آماده شود.
وی در توضیحی از برنامه گفت: برنامه یك ساعت است كه هفته اول 19 و 30 دقیقه تا
20 و 30 دقیقه و از یكشنبه ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود.
محمدنیا اظهار كرد: امسال خواستیم از یك كارشناس مجری استفاده كنیم كه بخش موضوعی برنامه را به همراه كارشناس تبیین می‌كند.
بخش احكام ما فضای نویی دارد و در فضایی تفریحی، داستانی بر اساس یكی از احكام تعریف می‌شود، این فضا بر اساس یك مجادله پیش می‌رود كه سناریوی آن از پیش تعیین شده است.
علی درستكار، مجری رادیو و تلویزیون است كه پیش از این اجرای «این شب‌ها» در شبكه یك را بر عهده داشت و امسال این برنامه با مجری دیگری روی آنتن می‌رود.