پوشش روزانه 4355 دقیقه جمع‌خوانی قرآن در شبكه‌های استانی

پوشش روزانه 4355 دقیقه جمع‌خوانی قرآن در شبكه‌های استانی


شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی مراكز استان‌ها، با 4355 دقیقه برنامه به صورت روزانه، مراسم جمع‌خوانی قرآن كریم در سراسر كشور را پوشش می‌دهند.
به گزارش جام‌جم، با توجه به فرارسیدن ماه مبارك رمضان و لزوم ترویج فرهنگ و معارف قرآن توسط رسانه ملی، پوشش گسترده فعالیت‌های قرآنی در اقصی نقاط كشور در دستور كار شبكه‌های استانی قرار گرفته است. مراكز استانی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدام به پخش زنده آیین جمع‌خوانی‌های قرآن كریم در شهرهای مختلف كرده‌اند.
بر پایه این گزارش، 33 شهر توسط رادیوهای استانی پوشش داده می‌شود كه مجموع این برنامه‌های رادیویی 2125 دقیقه در روز خواهد بود. علاوه بر اینها، رادیو زیارت نیز هر روز ساعت 18 از حرم مطهر رضوی اقدام به پخش جمع‌خوانی قرآن می‌كند.
پوشش تلویزیونی مراسم ترتیل‌خوانی قرآن ویژه ماه مبارك رمضان توسط شبكه‌های استانی نیز از 33 شهر به صورت زنده و تولیدی با مدت زمان 2230 دقیقه هر روز روی آنتن می‌رود. پخش زنده جمع‌خوانی قرآن در حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در شهرهای مشهد و قم و نیز آستان مقدس امامزاده شاهچراغ در شیراز از برنامه‌های مراكز به شمار می‌روند و دیگر مراسم هم با استفاده از تجهیزات سیار از مساجد، بقاع متبركه و حسینیه‌های سراسر كشور روی آنتن می‌روند.
برخی از این برنامه‌ها از شبكه‌های سراسری هم پخش می‌شوند. سیمای مركز آذربایجان شرقی مراسم جمع‌خوانی قرآن كریم را هر روز از مصلای امام‌خمینی(ره) شهر تبریز پخش می‌كند كه این برنامه در شبكه سحر آذری هم روی آنتن می‌رود.
پخش زنده جمع‌خوانی قرآن كریم از آستان مقدس امامزاده هلال بن علی (ع) شهر آران و بیدگل در ساعت ٤ و ٣٠ دقیقه از شبكه قرآن و ساعت 16 و 30 دقیقه از شبكه كودك و پخش ترتیل جمع‌خوانی از امامزاده نرمی ساعت ١٧ از شبكه آموزش به همت سیمای مركز اصفهان، پخش ترتیل‌خوانی قرآن از آستان مقدس امامزاده حسین موسی الكاظم (ع) شهر طبس به همت سیمای مركز خراسان جنوبی از شبكه‌های مستند (ساعت 10 و 30 دقیقه) و شبكه دو (ساعت 14)، پخش زنده جمع‌خوانی كلام وحی از صحن انقلاب حرم مطهر رضوی توسط شبكه‌ یك در ساعت 4 و 45 دقیقه، شبكه قرآن از رواق امام خمینی‌(ره) در ساعت 11 و شبكه افق از صحن گوهرشاد در ساعت 17 و30 دقیقه به همت صدا و سیمای مركز خراسان رضوی، پخش زنده ترتیل‌خوانی از حرم احمد بن موسی (ع) توسط شبكه چهار به همت سیمای مركز فارس هر روز ساعت 11 و 20 دقیقه و پخش مراسم جمع‌خوانی ویژه ماه رمضان به همت سیمای مركز قم در ساعت 14 و 45 دقیقه از شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) توسط شبكه سه و ساعت 19 توسط شبكه امید برخی از این برنامه‌ها هستند.
همچنین پوشش جمع‌خوانی قرآن در شبكه شما در دستور كار قرار دارد. این برنامه در ساعت‌های 4 و 30 دقیقه و 15، هر روز از یك استان روی آنتن می‌رود.