اصلاح سردیس جمشید مشایخی

اصلاح سردیس جمشید مشایخی


سردیس اصلاح شده جمشید مشایخی كه به‌تازگی كارهای آن به انجام رسیده، عصر روز گذشته در خیابان موسوم به این هنرمند فقید نصب شد.
نادر مشایخی، فرزند مرحوم جمشید مشایخی خبر نصب سردیس در روز شنبه را تایید و از نتیجه كار این بار ابراز رضایت كرده است.
جمشید مشایخی، بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون ۱۳ فروردین امسال درگذشت. به همین منظور قرار شد در تاریخ
۱۳ اردیبهشت، نام خیابان «ج» واقع در منطقه یك تهران (در ابتدای خیابان مقدس اردبیلی) به نام این هنرمند فقید تغییر و سردیسی نیز با شمایل او در این خیابان قرار داده شود، اما پس از این‌كه سردیس مرحوم مشایخی رونمایی شد، با انتقادهایی مبنی بر این‌كه شباهتی به او ندارد، همراه شد.
رضا حسن‌زاده، سازنده سردیس كه سابقه ساخت سردیس برای شخصیت‌های دیگری چون همایون شهنواز، كارگردان سریال «دلیران تنگستان» را هم در كارنامه دارد، این بار نتوانسته بود به دلیل آنچه خودش كسالت عنوان كرد، مجسمه مشایخی را به طور كامل به اتمام برساند.
بر این اساس قرار شد سردیس مرحوم مشایخی بار دیگر به كارگاه مجسمه‌سازی بازگردد تا این بار به درستی به اتمام برسد.
رضا حسن‌زاده درباره اصلاح سردیس جمشید مشایخی توضیح داد: مجسمه این بار به خود مشایخی شبیه شده و هر كسی آن را دیده شباهتش را تأیید كرده است. فرزندان استاد مشایخی نیز شباهت اثر را با پدر خود تأیید كرده‌اند.
او درباره تغییرات اعمال شده در سردیس نیز گفت: تغییراتی كه لازم بوده در اثر انجام شود، صورت گرفته است. در حال حاضر هر كسی كه تصویر را می‌بیند كاملا متوجه می‌شود صاحب اثر جمشید مشایخی است. پایه سردیس، این بار كوتاه شده تا مخاطب بتواند به‌راحتی آن را نگاه كند و دید بهتری نسبت به آن داشته باشد؛ چراكه كه دفعه قبل پایه آن بلند بود و كار را برای بیننده دشوار می‌ساخت.
حسن‌زاده اظهار كرد انتقادهای صورت گرفته درباره شباهت اثر نیز در كار لحاظ شده است؛ چراكه خود او قبلا گفته بود انتقادهای وارده به كار را قبول داشته و از همان ابتدا به دلیل كمبود وقت و بیماری موفق به اتمام مجسمه نشده بود.
 در حال حاضر نیز اگر پس از رونمایی از مجسمه انتقاد دیگری نسبت به كار صورت بگیرد به ناتوانی او بازمی‌گردد.