بخشش قاتل 19 ساله به حرمت شب‌های قدر

بخشش قاتل 19 ساله به حرمت شب‌های قدر

 والدین پسر 21 ساله به حرمت شب‌های قدر، قاتل 19 ساله فرزندشان را بخشیدند و به او زندگی دوباره هدیه كردند.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، بیست‌و‌چهارم فروردین سال گذشته صاحب قهوه‌خانه‌ای در لواسان با پلیس تماس گرفت و از قتل كارگر 21 ساله‌اش در اتاق استراحت خبر داد. ماموران با حضور در قهوه‌خانه و تحقیقات اولیه متوجه شدند مرد جوان بر اثر اصابت چهارضربه چاقو زخمی و در بیمارستان فوت شده است. داخل اتاقك به هم ریخته و كارگر 19 ساله قهوه‌خانه ناپدید شده بود. ماموران زمانی كه دوربین مداربسته قهوه‌خانه را بازبینی كردند، معلوم شد كارگر 19 ساله ابتدا با مقتول درگیر شده و بعد او را به قتل رسانده است. بعد از قتل، پنج دقیقه در آنجا بوده و به دنبال وسایلی می‌گشته و آنجا را به هم ریخته و بعد فرار كرده است.
صاحب قهوه‌خانه به افسر تحقیق گفت: دو كارگرم شب‌ها را در اتاقك استراحت قهوه‌خانه می‌ماندند. امروز كه برای سركشی آمدم، در نیمه‌باز بود. چند بار هردو یشان را صدا زدم كه پاسخی ندادند، وارد اتاقك استراحت آنها شدم، كارگر 21 ساله را زخمی یافتم. او بعد از انتقال به بیمارستان فوت كرد و همكار 19ساله‌اش هم فرار كرده بود.
جست‌وجوها برای دستگیری قاتل 19 ساله ادامه داشت تا این‌كه او بعد از چهار روز فرار در اتوبان آزادگان شناسایی و از سوی گشت پلیس بازداشت شد‌. او ابتدا مدعی شد جا و مكانی ندارد و برای كار به تهران آمده است، اما زمانی كه ماموران درباره وی تحقیق كردند، معلوم شد او عامل فراری جنایت در قهوه‌خانه است كه برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و به افسر تحقیق گفت: مقتول تازه خدمت سربازی‌اش را تمام كرده و برای كار به قهوه‌خانه آمده بود. روز حادثه در حال تماشای فیلم بود و از من خواست كنار او بنشینم و فیلم ببینم كه قبول نكردم. همین باعث درگیری ما شد. من عصبانی شدم و با برداشتن چاقوی آشپزخانه چهارضربه به او زدم كه زخمی شد‌. خیلی ترسیده بودم، وسایل را جست‌وجو كردم و پول و مداركم را برداشتم‌. چاقو را موقع فرار در باغ انداخته و سرگردان خیابان‌ها شدم و بعد از دستگیری متوجه شدم همكارم فوت شده است.
 مدتی بعد متهم در دادگاه كیفری محاكمه شد و به قصاص محكوم شد. همزمان با گذشت یك‌سال از این جنایت، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران و ندامت متهم، رضایت خانواده مقتول جلب شد و آنها به حرمت شب‌های قدر ماه رمضان، قاتل پسر 21ساله‌شان را به شرط دریافت دیه بخشیدند.