فحاشی، انگیزه قتل هم سلولی

فحاشی، انگیزه قتل هم سلولی

 قاچاقچی زندانی بعد از مشاجره و شنیدن فحش و ناسزا از هم‌سلولی‌اش او را با ضربه چاقو در زندان قزلحصار كرج از پای درآورد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ظهر پنجشنبه دوم خرداد امسال یكی از مسؤولان زندان قزلحصار كرج با بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از درگیری مرگباری در یكی از اندرزگاه‌های زندان خبرداد. زمانی كه بازپرس جنایی همراه تیم جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران پا در زندان قزلحصار كرج گذاشتند، مشاهده كردند مرد جوانی بر اثر اصابت ضربه چاقوی هم‌سلولی‌اش از ناحیه گردن زخمی شده و فوت كرده است.
ماموران در تحقیقات متوجه شدند قاتل بعد از قتل هم‌سلولی‌اش می‌خواسته فرار كند و به سلول دیگری پناه ببرد كه نتوانسته و ماموران او را بازداشت كردند. جسد مرد زندانی به پزشكی قانونی منتقل شد‌. همزمان با تشكیل پرونده قضایی در دادسرای جنایی تهران، متهم برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
همزمان با تحقیقات اولیه پلیسی معلوم شد، چند سال پیش مقتول و متهم پرونده به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت شده و دوران محكومیت خود را می‌گذراندند.
آنها به‌طور جداگانه در دادگاه انقلاب محاكمه و هر دو به حبس ابد محكوم شده بودند، اما بعد از گذشت چند سال آنها درخواست عفو كرده بودند و مجازات حبس ابد مقتول به 15 سال و مجازات عامل جنایت به 25 سال حبس تبدیل شد. هر دو محكومیت‌شان را در زندان سپری می‌كردند كه مقتول در دعوای خونین به قتل رسید. همزمان با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.
 زندانی متهم به قتل در جریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت: من به خاطر مواد مخدر زندانی شده بودم. زمانی كه حبس ابدم شكست، سعی كردم رفتاردرستی داشته باشم تا این سال‌ها را بتوانم راحت‌تر در زندان سپری كنم، اما درگیری‌ام با مقتول این آرامش را به‌هم زد‌. هم‌سلولی بودیم‌. او مدام پشت سرم حرف می‌زد و درگیری و اختلاف به‌وجود می‌آورد‌. چند بار با هم دعوا كرده بودیم كه با میانجیگری بقیه زندانیان درگیری پایان گرفته بود.
 وی افزود: آن روز هم دوباره دعوایمان شد و او به من فحاشی كرد‌. تحمل نداشتم او با این رفتارهایش مرا اذیت كند و مدام دعوا و درگیری داشته باشیم‌. زمانی كه او وارد سلول شد، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم، چاقوی دست سازم را برداشتم و وارد سلول شدم‌. با دیدن من وحشت كرده بود و می‌خواست فرار كند كه نتوانست و با چاقو ضربه‌ای به گردن وی زدم و او را كشتم.
برای زندانی قاچاقچی بازداشت موقت صادر شد و او برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.