همكاری ایرانی‌ها با انستیتوی ماكسیم گوركی

همكاری ایرانی‌ها با انستیتوی ماكسیم گوركی


نكته جالب این‌كه ما در این صفحه از میخاییل شولوخف كه نویسنده‌ای روسی است نوشته‌ایم و در خلال گزارش از رفیق او یعنی ماكسیم گوركی هم یاد كرده‌ایم و در همین روز خبر می‌رسد كه دبیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران با حضور در انستیتو ادبیات ماكسیم گوركی مسكو، با الكسی وارلاموف، نویسنده و رئیس این موسسه دیدار و گفت‌وگو كرده است.
خبر را مهر منتشر كرده و در ذكر جزئیات نوشته: در این دیدار مهدی قزلی با تشریح فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره برگزاری دوره‌های آموزش داستان‌نویسی آل‌جلال و دوره‌های پیشرفته داستان كوتاه و رمان توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه گفت: از تجربیات، منابع و روش درسی این انستیتو برای آموزش و تدریس به ادب‌جویان بنیاد استفاده خواهیم كرد.
رئیس انستیتو گوركی نیز با استقبال از همكاری فیمابین، ابراز امیدواری كرد با ایجاد توسعه همكاری‌ها، امكان حضور استادان این مؤسسه در دوره‌های آموزشی بنیاد شعر و ادبیات داستانی فراهم شود.
این گزارش می‌افزاید، قزلی پیش از این دیدار از بخش‌های مختلف انستیتو ادبیات ماكسیم گوركی كه مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی ادبیات خلاقه در روسیه است، بازدید كرد.