انتشار پیام امام در ورای مرزهای ایران

انتشار پیام امام در ورای مرزهای ایران

ویژه‌برنامه‌های امسال معاونت برون مرزی رسانه ملی در رثای رهبركبیر انقلاب اعلام شد.
به گزارش جام‌جم، شبكه‌های متعدد برون‌مرزی رسانه ملی تدارك وسیعی برای بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) تدارك دیده‌اند كه به این شرح است:
 شبكه الكوثر
برنامه «رمضان احلی» كه به تهیه‌كنندگی دفتر بیروت در ماه رمضان روزانه از شبكه جهانی الكوثر پخش می‌شود، در روز رحلت امام‌(ره) با حضور كارشناسان شاخص لبنانی چون طارق ادریس و محمد علی بیشكر و با اجرای اوجینا القرعان و جنان شرف‌الدین روی آنتن شبكه الكوثر خواهد رفت. پویانمایی سینمایی «پا به پای آفتاب» روایتی از ایام نوجوانی حضرت امام(ره) كه در گروه كودك و نوجوان شبكه الكوثر به زبان عربی دوبله شده است، با عنوان «روح‌ا...» روی آنتن خواهد رفت.  برنامه «الامام راحل» گروه معارف شبكه نیز با آیتم‌های مختلف   پخش می‌شود.
 شبكه العالم
به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) مستند «14خرداد» در شبكه العالم تولید شده كه یكشنبه 12خرداد روی آنتن خواهد رفت.  همچنین از آنجا كه نیمه خرداد یادآور آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی در 15 خرداد 1342 است، افنان المعمار در مستند 15 خرداد از زبان شاهدان عینی این حادثه تاریخی را روایت می‌كند.
  شبكه جهانی سحر
كانال اردو در برنامه زنده خانوادگی «نسیم زندگی» به تهیه‌كنندگی عاطفه خالدی با موضوع «شخصیت امام (ره) در شبه‌قاره» می‌پردازد. برنامه زنده سیاسی «چشم‌انداز جهان» نیز با ارتباط با كارشناسان به موضوع «شخصیت امام‌(ره) و تاثیر تفكر ایشان در ایران و جهان» خواهد پرداخت.  برنامه «جام‌جم» با محوریت تبیین شخصیت امام‌(ره) در مطبوعات منطقه و جهان در سالروز رحلت امام راحل‌(ره) پخش می‌شود. برنامه «نگاه هفته» نیز در این ایام از آنتن كانال اردو پخش خواهد شد. همچنین مستند جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی(ره) در شبه‌قاره در شش قسمت به تهیه‌كنندگی افسانه مهربانی تهیه شده است كه از 12 تا 17 خرداد پخش می‌شود. برنامه تولیدی «مهمان خدا» نیز با ساختار مستند داستانی و با محوریت شخصیت امام خمینی‌(ره) روز چهاردهم خرداد روی آنتن كانال اردو می‌رود.
مستند «نفس مسیحا» با محوریت زندگینامه امام خمینی(ره) 14 و 15 خرداد پخش می‌شود و مستند «شاهدی بر خورشید» نیز 14 خرداد پخش می‌شود. میان برنامه «تقویم ملی و سیاسی»، مناسبت‌های ملی (ویژه رحلت) و نماآهنگ و سخنان امام‌(ره) از دیگر برنامه‌های كانال اردو خواهد بود. كانال كردی شبكه سحر نیز برنامه «مجله خبری» خود را با محوریت شخصیت امام خمینی‌(ره) و تاثیر آن بر نهضت‌های آزادیبخش به صورت زنده پخش خواهد كرد. برنامه سیاسی «ژرفا» به تهیه‌كنندگی شاه رضا قوامی در دو قسمت از كانال كردی پخش می‌شود. پخش همزمان و زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب و پوشش خبری مربوط به رویدادهای سالگرد امام راحل‌(ره) در ساعات 20 و 21 و ارسال گزارش و تهیه گزارش‌های خبری در روز 14 خرداد از دیگر برنامه‌های كانال كردی خواهد بود. از رادیو كردی نیز ویژه برنامه ارتحال امام با موضوع شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره) به گویش سورانی و همچنین ویژه برنامه ارتحال امام به گویش كرمانجی پخش خواهد شد. كانال بالكان نیز برنامه زنده «بالكان پلاس» را به مناسبت رحلت امام خمینی، روز 13 خرداد پخش خواهد كرد.
 شبكه عربی - آفریقایی
ویژه برنامه زنده «رحیل الشمس»، برنامه تولیدی «روح‌ا... سیره و مسیره» درباره زندگی اجتماعی امام خمینی(ره) و برنامه تولیدی«الامام الخمینی و الثوره فی الشعر العربی» حاوی اشعاری در باره امام و انقلاب است. نمایشنامه 30 دقیقه‌ای «مسیره المجد» كه به زندگی امام راحل‌(ره) اختصاص دارد نیز روزانه پخش می‌شود.  برنامه «المراه فی الرویه الخمینیه» دیدگاه‌های حضرت امام‌(ره) را درخصوص شخصیت والای زن بیان می‌كند.