ناگفته‌های برادر «استاد» از قتل خواهرش

ناگفته‌های برادر «استاد» از قتل خواهرش

برادر میترا استاد، شش روز بعد از قتل خواهرش به دست شهردار پیشین تهران ناگفته‌های این پرونده را افشا كرد. وكیل نجفی هم ادعای قتل به دست دختر متهم را رد كرد و گفت: دختر محمدعلی نجفی ساعاتی بعد از قتل به ساختمان آرمیتا رسیده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، محمدعلی نجفی، شهردار 68 ساله اسبق تهران متهم است كه هفتم خرداد امسال در پی اختلاف‌های خانوادگی همسر دوم خود به نام میترا استاد را با شلیك دو گلوله در وان حمام خانه‌شان در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت‌آباد تهران به قتل رسانده است . او 10 ساعت بعد از قتل خود را تسلیم پلیس كرد. 
متهم در تحقیقات مدعی شد قصد قتل همسرش را نداشته و ناخواسته به‌سوی او شلیک کرده و در نامه‌ای که برای دخترش ارسال کرده انگیزه‌اش برای این قتل را تشریح کرده است.

جزئیات بازسازی صحنه قتل
روز جمعه دهم خرداد و سه روز بعد از جنایت، نجفی در حضور بازپرس پرونده و سرپرست دادسرای جنایی تهران و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران صحنه جنایت را تشریح كرد و گفت: ساعت 9 صبح روز حادثه همسرم گفت به حمام می‌رود و می‌خواهد بعد از آن بیرون برود. هر چه گفتم كجا می‌روی گفت به خودم مربوط است. عصبانی شدم و می‌خواستم او را بترسانم. زمانی كه میترا وارد حمام شد پشت سرش رفتم. سلاح دستم بود. خواستم تهدیدش كنم كه تیرها شلیك شد. برای دقایقی مات و مبهوت مانده بودم. بعد تصمیم گرفتم هرطور شده به زندگی‌ام پایان دهم. سمت بالكن رفتم و می‌خواستم از بالكن طبقه هفتم خانه مان به پایین بپرم و به زندگی‌ام پایان دهم كه از خدا و جهنم ترسیدم و منصرف شدم. 
وی به تیم جنایی پایتخت افزود: نامه‌ها را نوشتم. یكی را در خانه گذاشتم و نامه دوم را به راننده دادم تا به دست دخترم برساند. بعد هم وسایلم را برداشتم و به قم رفتم. زیارت كردم و به مزار پدر و پدربزرگم رفتم. در قم مردی نزدم آمد و گفت من به شما خیلی علاقه دارم و اگر اجازه می‌دهید، یك عكس سلفی با شما بگیرم. وقتی اصرار آن مرد را دیدم قبول كردم و كنارش ایستادم و او با من عكس سلفی گرفت. دقایقی از رفتن آن مرد نگذشته بود كه مرد دیگری نزدم آمد و گفت شنیده ام همسرتان فوت شده است. به شما تسلیت می‌گویم. تعجب كردم خبر قتل میترا به این سرعت در شهرهای دیگر هم منتشر شده است. تصمیم گرفتم خودم را بكشم. در منطقه پنج تن قم، سوار تاكسی كرایه‌ای شده و به تهران بازگشتم. با خودم كلنجار می‌رفتم خودكشی كنم یا نه كه سرانجام تصمیم به تسلیم خود گرفتم.
شهردار پیشین تهران بعد از ظهر جمعه بعد از این‌كه صحنه جنایت را بازسازی كرد، به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و آخرین دفاع از او به اتهام مباشرت در قتل عمدی و نگهداری سلاح غیرمجاز اخذ شد. این در حالی بود كه والدین مقتول و تنها پسر زن كشته شده برای نجفی درخواست قصاص كردند. 
​​​​​​​
تحقیقات دوباره از متهم به قتل
متهم پرونده دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او 90 دقیقه با وكلای خود حرف زد. بعد نیم ساعت در اتاق بازپرس مورد تحقیقات قرار گرفت و در پایان به اتاق سرپرست دادسرای جنایی منتقل شد.