خواهرم وابسته به نهادهای امنیتی نبود

خواهرم وابسته به نهادهای امنیتی نبود

مسعود استاد، برادر میترا به جام‌جم گفت: خواهرم میترا نه قبل از ازدواج با محمدعلی نجفی و نه بعد از آن، وابسته به هیچ‌كدام از نهاد‌های امنیتی نبود. قتل او سیاسی نبود و فقط به خاطر اختلاف خانوادگی رخ داده است. خواهرم زندگی‌اش را دوست داشت و نمی‌خواست جدا شود. شوهرش یك‌مرد بود و می‌توانست به‌راحتی از خواهرم جدا شود اما هیچ‌وقت حرفی از جدایی به زبان نیاورده بود.  میترا اختلاف‌هایی با شوهرش داشت كه بخشی از آن مالی بود. اما این اختلاف‌ها انگیزه قتل خواهرم نبود. من و خواهرم ارتباط خوبی با هم داشتیم و در جریان شرایط زندگی او بودم. شوهرش از همسر اولش طلاق گرفته بود و من حكم طلاق آنها را دیده بودم. بعد از آن خواهرم تصمیم به ازدواج با او گرفت.
 برادر مقتول درباره شب قبل از جنایت گفت: خواهرم شب قبل از جنایت، تا ساعت 4 و نیم صبح با من درباره شرایط زندگی‌اش و موضوعات مختلفی حرف زد. همچنین به من گفت می‌خواهد با سایت «انصاف» گفت‌وگو كند و حرف‌هایی برای گفتن دارد. اما ساعاتی بعد به قتل رسید و نتوانست حرف‌هایش را بگوید. من از حرف‌هایی كه خواهرم می‌خواست بزند با خبر بودم و بعد از این‌كه حكم قصاص قاتل را گرفتیم، در این باره حرف‌های او را بازگو خواهم كرد. 
بعد از این كه متهم صحنه قتل را بازسازی كرد و به دادسرا بازگشت، حتی یك ساعت با من حرف زد و خواست او را ببخشیم اما من و خانواده‌ام خواستار قصاص قاتل خواهرم هستیم و نمی‌گذاریم كه خون او پایمال شود. امروز هم برای تكمیل پرونده آمدیم. به ما گفتند آخرین گفته‌های متهم به قتل ثبت شده و او به‌زودی در دادگاه محاكمه خواهد شد.