اسكندری در لباس دبیر فیزیك

اسكندری در لباس دبیر فیزیك



لاله اسكندری از آن بازیگرانی است كه تا به امروز نقش‌های متفاوتی را بازی كرده و لباس شخصیت‌های مختلف را به تن كرده و در سریال‌های اجتماعی، ملودرام، دفاع مقدس و ... بازی كرده است. از تجربیات تلویزیونی او می‌توان به مشق عشق، رسم عاشقی، رقص پرواز، در چشم باد، دولت مخفی، اولین انتخاب، بی‌قرار و تعطیلات رویایی اشاره كرد.  او علاقه‌ای ندارد فقط روی آنتن تلویزیون باشد و نقش‌های شبیه هم را بازی كند، به همین دلیل گاهی در سینما بازی می‌كند و برخی مواقع هم در تلویزیون. البته اسكندری علاقه‌های خودش را فقط به دنیای بازیگری ختم نكرده، بلكه با سماجت مسیر تازه‌ای را برای زنان در ایران باز كرد؛ مسیری كه قبل از آن هیچ زنی نرفته بود، ولی او با اصرارش توانست خیابانی از شهر تهران را به دستان هنرمندش بسپارند تا با هنرش رنگ و لعاب تازه‌ای به آنها بدهد. در واقع لاله به غیر از فعالیت در دنیای بازیگری، دستی هم در هنرهای تجسمی داشته؛ ضمن این‌كه علاقه زیادی هم به عكاسی دارد.
اسكندری در سریال خانواده دكتر ماهان نقش نیلوفر همسر دكتر ماهان را بازی می‌كند كه دبیر فیزیك است و دو بچه دارد. او به لحاظ روحی جدی بوده و علاقه‌مند است بچه‌هایش در شهر بزرگی مثل تهران بزرگ شوند و تحصیل كنند. تا این‌كه به‌واسطه ماجراهایی تغییر رویه می‌دهد و نگاهش به زندگی متفاوت می‌شود.
این بازیگر درباره بخشی از موضوع این مجموعه كه به مهاجرت معكوس می‌پردازد، توضیح می‌دهد: سریال خانواده دكتر ماهان به مهاجرت معكوس (یعنی از تهران به دامان طبیعت) هم می‌پردازد. می‌توانیم این عادت را تغییر بدهیم كه فكر كنیم بهترین جای زندگی در شهرهای بزرگ است و اینجا بهترین جا است. بینندگان با تماشای این مجموعه می‌توانند تحت تاثیر این موضوعات قرار گیرند و با خودشان فكر كنند كه دور شدن از تهران هم خیلی بد نیست! بنابراین بهتر است این فرصت را به خودمان بدهیم تا فضاهای جدید به غیر از تهران را تجربه كنیم. به همین دلیل بخشی از سریال در تهران و بخشی دیگر در شمال می‌گذرد. وی درباره تغییر نگاه نیلوفر كه به مرور در قصه شكل می‌گیرد، می‌گوید: این تغییر نگاه باعث می‌شد نقشم متفاوت‌تر شود. البته نه به این معنا كه نیلوفر فرد دیگری شده، بلكه نگاهش به زندگی متفاوت می‌شود. در مسیر قصه برای او و خانواده‌اش ماجراهای مختلفی پیش می‌آید و دریچه نگاه نیلوفر را عوض می‌كند. این نگاه برایم جذاب بود.