«خوان نیاز» با شعار خانواده رمضانی روی آنتن رفت

«خوان نیاز» با شعار خانواده رمضانی روی آنتن رفت


تهیه‌كننده برنامه سحرگاهی شبكه دوی سیما گفت: چون شبكه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از سایر شبكه‌ها بود و خانواده‌‌محور بودن در اولویت قرار داشت
 به گزارش فارس، شبكه دوی سیما نیز برنامه «خوان نیاز» را برای مخاطبان سحرگاهان خود تدارك دیده است. این برنامه به تهیه‌كنندگی رحیم صادق‌پور تولید می‌شود و اجرای آن را محمدرضا احمدی‌طباطبایی
 به عهده دارد.
صادق‌پور خوان نیاز را یك برنامه خانوادگی دانسته و در این باره گفت: چون شبكه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از دیگر شبكه‌ها بود و خانواده‌ محور بودن در اولویت قرار داشت. این موضوع برایمان بسیار پررنگ بود. ما دعای سحر و تلاوت زنده قرآن و اذان داشتیم، اما یك بخش از فعالیت ما به خانواده اختصاص داشت.
به عنوان مثال بخش افطاری ساده به حضور خانواده‌ها در مساجد می‌پرداخت. این روزها موضوع رقص و موزیك در مدارس پررنگ شده اما ما مدارسی داریم كه دانش‌آموزان در آنها به صورت داوطلبانه و خودجوش سحری توزیع می‌كنند. به این مدارس رفتیم و از آنها گزارش گرفتیم.
وی ادامه داد: مهمان‌هایی هم كه می‌آوردیم طوری انتخاب شدند كه بتوانند با خانواده‌هایشان در برنامه حضور داشته باشند و البته خانم‌های شاعر نیز حضور مهمی در برنامه‌های ما داشتند. شعار برنامه «خانواده رمضانی» بود و حضور پدر و مادر و فرزندان را ملموس كردیم.
وی درباره ساختار برنامه و این‌كه تا چه حد چنین برنامه‌هایی در این زمان می‌توانند مخاطب را به خود جذب كنند نیز توضیح داد: برنامه ما چون تنها برنامه‌ای بود كه در فضای آزاد روی آنتن می‌رفت، مخاطب احساس همذات‌پنداری بیشتری با آن
داشت.
 به عنوان مثال ما باد و توفان و حتی گربه‌های داخل استودیو را هم داشتیم و سعی كردیم شبیه حیاط‌های قدیم را داشته باشیم كه خانواده‌ها حتی در سحر دور هم جمع می‌شدند و با مهمانان هم همان سادگی را داشتیم و تلاشمان برای برقراری همان روابط بود. گمانم این است در بخش عمده‌‌ای موفق بودیم. تمام تلاشمان را كردیم فضایی گرم و صمیمی ایجاد كنیم.
 مجری رها بود و حركت می‌كرد و فضای نوستالژیكی را برای مخاطب ایجاد كردیم. همه چیز خیلی زنده بود و اتفاقات در لحظه‌ای هم داشتیم.
وی درباره بازخورد مخاطبان نیزبیان كرد: خوشبختانه بر اساس پیامك‌هایی كه دریافت كردیم حدود 70 درصد از مخاطبان فرم را پسندیدند و خودشان را در برنامه دخیل دانستند و در این باره نظر دادند.
این تهیه كننده گفت: مخاطب برنامه ما را یك محفل خانوادگی می‌دید و فقط قرار نبود در این برنامه گفت‌وگوی تخت ببینیم. برای ارتباط بیشتر با مخاطب نیز با شیبی ملایم برنامه را به پایان می‌رساندیم و تا حدود ۴۵ دقیقه بعد از اذان، برنامه ادامه داشت. تعدادی از بخش‌ها را مختص پس از سحر قرار دادیم كه افطاری ساده یكی از همین موارد بود.
صادق‌پور درباره استفاده از نظرات مردم در برنامه نیز افزود: نظرات به صورت مستقیم روی برنامه ما اثرگذار بود و مجری پیامك‌ها را می‌خواند. بازخوردهایی كه از برنامه داشتم از طریق مردم بود و گمان شخصی من این است كفه نظرات مثبت بیشتر بوده و بقیه هم نظراتی داشتند كه در جهت بهتر شدن برنامه بود.