حملات جدید حوثی‌ها؛ این بار زمینی

حملات جدید حوثی‌ها؛ این بار زمینی


پس از حملات پهپادی مكرر و موثر انصار‌ا... یمن به مواضع نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی، نیروهای یمنی موفق شدند طی عملیاتی زمینی نیز به دستاوردهای بزرگی نایل شوند. به گونه‌ای كه دست كم 20 پایگاه و نقاط مرزی بین عربستان و یمن هدف حملات حوثی‌ها قرار گرفت و یك بار دیگر زنگ خطر را برای متجاوزان به صدا در آورد. زنگ خطری كه می‌گوید هیچ راه‌حلی برای بحران یمن به‌‌جز پذیرش حضور انصارا... در حاكمیت
بر این كشور وجود ندارد.
به گزارش مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام كرد نیروهای یمنی عملیات هجومی فراگیری را در شهر مرزی نجران ترتیب دادند. به گفته این مقام نظامی یمن، ارتش و كمیته‌های مردمی این كشور موفق شدند بر بیش از ۲۰ پایگاه متجاوزان سعودی در نجران مسلط شوند. یحیی سریع همچنین اعلام كرد یمنی‌ها موفق شدند بیش از ۲۰ خودروی زرهی متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده و منهدم كنند. این در حالی است كه نیروهای مقاومت یمن اخیرا به وسیله پهپاد قاصف k ۲ فرودگاه شهر مرزی جیزان عربستان را هدف قرار دادند. در همین حال، طی هفته‌های اخیر ده‌ها موشك بالستیك متعلق به ارتش و كمیته‌های مردمی یمن به مواضع و پایگاه‌های متجاوزان سعودی و مزدوران وابسته به آنها در جبهه‌های مختلف نبرد به‌ویژه در جیزان، نجران و عسیر شلیك شد. به دنبال این عملیات‌ موشكی گسترده، خسارت‌های مادی و انسانی فراوانی به صفوف متجاوزان سعودی در شهرهای مرزی تحمیل شد. سلسله عملیات گسترده نیروهای مقاومت یمن در شهرهای مرزی موجب شده است تا شمار زیادی از ساكنان این شهرها، منازل خود را رها كرده و به نقاط امن پناه ببرند؛ مسأله‌ای كه موجبات نگرانی گسترده مقامات سعودی را فراهم آورده است و آنها به‌شدت از تشدید موج مهاجرت از شهرهای مرزی خود به دنبال حملات یمنی‌ها، هراسان هستند.
روز گذشته نیز ارتش یمن اعلام كرد موفق شده یك هواپیمای جاسوسی عربستان سعودی را سرنگون كند. این هواپیما در منطقه السدیس نجران واقع در جنوب عربستان سرنگون شد. نیروهای مقاومت یمن همچنین موفق شدند با شلیك یك فروند موشك مواضع متجاوزان را در استان الجوف هدف قرار دهند. در جریان این حمله موشكی نیز تعدادی از عناصر متجاوز به هلاكت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. نیروهای یمنی همچنین به تازگی یك فروند پهپاد آمریكایی را در منطقه ساحل غربی این كشور ساقط كرده بودند. همه این تحولات از قدرت روز‌افزون نیروهای مقاومت در یمن حكایت دارد. واقعیتی كه عربستان سعودی و سایر متحدان متجاوزش قادر به درك آن نیستند یا اگر هم درك می‌كنند قادر به پذیرش شكست خود نیستند. عربستان سعودی از چهار سال پیش حملات شدیدی را علیه مردم مظلوم یمن شروع كرد كه تاكنون جز خسارت و ویرانی یك كشور فقیر ومحروم هیچ حاصلی نداشته است.
تجربه این چهار سال نشان داده كه اگر مقاومت ملتی اراده كند نه‌تنها خواهد توانست پاسخ دندان‌شكنی به متجاوزان بدهد بلكه به مرور زمان توان و قدرت جدید و فوق‌العاده‌ای كسب خواهد كرد تا به وسیله آن بتواند به كلی توازن قوا را برهم زده و به نفع خود تغییر دهد. حملات اخیر نیروهای مقاومت یمن همین امر را به اثبات رساند و نشان داد در این كشور توازن قوا به نفع مقاومت كاملا تغییر كرده است و نیروهای وابسته به انصارا... هر زمان اراده كنند قادر خواهند بود ضرباتی سنگین بر دشمن وارد كنند. طی چهار سال گذشته قدرت موشكی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن چند برابر شده است. مقامات ریاض مدت‌هاست تلاش می‌كنند افزایش روزافزون قدرت پهپادی یمنی‌ها را متوقف سازند تا مبادا این قدرت نیز در كنار قدرت موشكی، شهرهای مرزی‌شان را به جهنمی برای آل‌سعود تبدیل كند، اما این تلاش‌ها تاكنون شكست خورده و تقریبا روزی نیست كه چند موشك یا پهپادهای مقاومت مواضع سعودی‌ها و اماراتی را هدف قرار ندهد.