سینما، سینما، سریال

سینما، سینما، سریال


آدمیزاد است دیگر، یك روزهایی خیلی خسته است. البته خستگی این روز خاص فقط شامل حال نگارنده این ستون می‌شد و بقیه گروه مثل همیشه چنان سرحال و پرانرژی مشغول كار بودند كه نمی‌توانید فكرش را هم بكنید. از آن روزهایی بود كه كلی سوژه داشتند و هی فكر می‌كردند بالاخره امروز سراغ كدامش بروند و بقیه را بگذارند برای چه روزهایی. آدمیزاد است دیگر، گاهی خسته است و گاهی پرانرژی، برویم سراغ صفحه‌های سرحال و پرانرژی امروز كه بچه‌ها مثل هر روز برایشان سنگ تمام گذاشته‌اند.
 در همین صفحه رفته‌ایم سراغ سریال خارجی كه خیلی‌ها درگیرش شده اند و از تماشای آن حسابی به فكر فرورفته یا احساساتی شده‌اند. بله درست حدس زده‌اید، ماجرا مربوط به سریال «چرنوبیل» است. سریالی كه آمریكایی‌ها ساخته‌اند و در جهان بازتاب گسترده‌ای هم داشته است؛ بازتابی كه البته پای كشورها و سیاسیون را هم خواه ناخواه به میان كشیده و مقامات روسیه هم گفته‌اند در سریالی كه خواهند ساخت روایت خود را از این فاجعه انسانی ارائه خواهند كرد. امید رحمانی رفته سراغ این سریال و از جنبه‌های متفاوتی آن را بررسی كرده است. هم به مراحل ساخت سریال و اتفاقاتش پرداخته و هم به ماجرای سریال و فیلمسازی در روسیه. می‌توانید این مطلب را بخوانید و ببینید نویسنده از چه ابعادی چرنوبیل را بررسی كرده است.
 در صفحه 10 برایتان یك مطلب داریم درباره واردات اسباب‌بازی. این‌كه چه كشورهایی صادركننده اصلی اسباب‌بازی به ایران هستند و در كل بازار اسباب‌بازی ایران چه حال و اوضاعی دارد. عجالتا همین را بگوییم كه این چینی‌های چشم‌بادامی در بازار اسباب‌بازی‌مان هم در حال تاخت و تاز هستند و چه می‌كنند! بخوانید و ببینید آذر مهاجر كه این بار به جای كاغذ زده به دل بازار اسباب بازی چه كرده است.
 همین كه بروید صفحه بعدی هم می‌رسید به گزارشی خواندنی درباره فیلم‌های سینمایی اكران عید فطر. فیلم‌هایی كه حالا سینماها را تسخیر كرده‌اند و از قضا پر هستند از ستاره و چهره‌های معروف. می‌توانید در این مطلب خواندنی باران حیدری سری بزنید به این فیلم‌ها و درباره‌شان مفصل بخوانید.
 برویم سراغ صفحه 12. ساناز قنبری در یك روز بهاری خیلی خوب و دلچسب سلما بابایی را به روزنامه دعوت كرده و مفصل با او حرف زده است. دختر شهید بابایی كه حالا كارگردانی فیلم سینمایی «وكیل مدافع» را هم در كارنامه خودش دارد، با قنبری رو‌در‌رو درباره این اولین ساخته سینمایی‌اش حرف زده و به سؤالات همكارمان صریح و كامل پاسخ داده است. خواندن این صفحه را از دست ندهید، چون بابایی حرف‌های جالبی زده كه حتما خواندنش اتفاق خوبی برایتان خواهد بود.