شاید این مرد را بشناسید!

مرد هزار چهره که در پوشش های مختلف از مردم اخاذی می کرد، دستگیر شد

شاید این مرد را بشناسید!

وكیل قلابی كه به بهانه حل مشكلات كاری و حقوقی مردم را فریب داده و به كلاهبرداری سریالی از زنان و مردان دست می‌زد، بازداشت شد. متهم از برخی زنان به بهانه ازدواج و بازی در فیلم و سریال كلاهبرداری كرده بود. 
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، بیست‌و‌هشتم اسفند سال گذشته مردی با حضوردر پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهر آباد تهران شكایتی مطرح كرد مبنی براین‌كه كیف دستی‌اش كه 1300 دلار پول و مدارك هویتی‌اش در آن بوده در پایانه یكم فرودگاه سرقت شده است. با تحقیق از شاكی معلوم شد وی می‌خواسته به محل كارش در عسلویه سفر كند كه یك لحظه سارق از غفلت او استفاده كرده و كیفش را دزدیده است. 
پرونده‌ای در این‌باره در شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تشكیل شد و با دستور بازپرس مستوفی تحقیقات پلیسی در این باره ادامه پیدا كرد. ماموران پلیس آگاهی در بازبینی فیلم دوربین مداربسته حوالی محل سرقت تصویر مردی را یافتندكه دست به این سرقت زده است. همزمان با به‌دست آمدن تصویر این متهم جست‌وجوها برای دستگیری او آغاز شد.
همزمان با شروع تحقیقات، دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران از مردی به اتهام فریب و اخاذی میلیونی شكایت كرد. 
وی به افسر تحقیق گفت: شیفته بازیگری بوده  ودردوره‌های بازیگری نیز شركت كرده بودم اما نتوانستم در این حرفه كار درستی پیداكنم. به طور اتفاقی با مرد 51 ساله‌ای به نام جهان در پایانه فرودگاه آشنا شدم كه می‌گفت دوستان بانفوذی در سینما دارد و با بازیگران و كارگردان‌های بسیاری آشنا بوده و می‌تواند مرا به آنها معرفی كند.شاكی افزود: او حتی عكس‌هایی در تلگرام و اینستاگرام از خود با بازیگران و كارگردان‌های مطرح منتشر كرده بود كه همین باعث شد به این مرد اعتماد كنم. او با این ترفند فریبم داد و پنج میلیون تومان از من پول گرفت تا مقدمات حضورم را در فیلمی فراهم كند، اما بعداز آن تلفنش را خاموش كرد و ناپدید شد. اكنون به اتهام كلاهبرداری از وی شكایت دارم. 

دستگیری متهم
زمانی كه ماموران مشخصات مرد كلاهبردار را به‌دست آوردند، معلوم شد تصویر او با همان سارقی كه در تعقیبش هستند مطابقت دارد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در پایانه دوم فرودگاه مهرآباد تهران متوجه مردی شدند كه به متهم تحت تعقیب‌شان شباهت دارد. زمانی كه او را زیر نظر گرفتند معلوم شد كه وی در حال فریب فردی برای كلاهبرداری است. ماموران با هماهنگی قضایی به او نزدیك شدند و وی بازداشت شد.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم به نام احمد دارای هفت سابقه كیفری جعل، كلاهبرداری و سرقت است.
افزایش شكایت‌ها
 تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌كه زنان و مردان دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی اعلام كردند كه در دام همین كلاهبردار گرفتار شده و در دیگر مراجع قضایی و انتظامی شكایت كرده بودند.یكی از زنان شاكی به افسر تحقیق گفت: برای ثبت یك سند ملكی مشكل داشتم و زمانی كه برای پیگیری كارم به اداره امور مالیاتی رفته بودم با متهم كه با ظاهری شیك و آراسته در آنجا حضور داشت، آشنا شدم. او مدعی بود كه وكیل پایه یك دادگستری است. تعدادی كتاب‌های قانون و برگه‌های مربوط به كارهای قضایی در دستش بود. زمانی كه متوجه مشكل كاری‌ام شد، گفت كه كارم را انجام می‌دهد تا مشكل من حل شود. بعد از آن در واتس‌اپ با من در ارتباط بود و برای حل مشكلم سه میلیون تومان از من پول گرفت اما بعد از آن تلفن همراهش را خاموش كرد و ناپدید شد. 
زن جوانی كه دیگر شاكی متهم بود نیز به افسر تحقیق گفت: من و خواهرم بر سر ارثیه خانوادگی دعوا و اختلاف داشتیم و می‌دانستم كه خواهرم از من شكایت كرده است. یك روز كه برای پیگیری پرونده‌ام به دادسرا رفته بودم همین متهم نزدم آمد و مدعی شد كه وكالت خواهرم را به‌عهده دارد و حكم جلب مرا گرفته است. اگر می‌خواهم رضایت خواهرم را جلب كنم باید به او شش‌میلیون تومان پول بپردازم. با اعتماد به این مرد از ترس این‌كه خواهرم حكم جلب مرا به اجرا نگذارد و بازداشت نشوم، طلاهای خود و دخترم را فروختم و پول آن را به آن وكیل دادم اما بعد از چند هفته ناپدید شد. بعد هم متوجه شدم خواهرم وكیلی ندارد. در تحقیقات معلوم شد كه دیگر شاكیان نیز در مراجع قضایی، ایستگاه‌های مترو، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه آهن در دام این گرفتار شده‌اند.

مراقب كلاهبرداران باشید
سرهنگ نوروز شریفی، رئیس پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در این‌باره به جام‌جم گفت: متهم زمانی كه در مواجهه حضوری با شاكیان قرار گرفت به جعل عنوان وكیل و انتصاب خود به برخی سازمان‌ها و نهادها برای فریب مردم اعتراف كرده و مشخص شده كه او متهمی سابقه دارو شیشه‌ای است و از یك سال‌و‌نیم پیش دست به جرایم مشابه زده است.  وی با هشدار به شهروندان از آنها خواست به‌راحتی به افراد كلاهبردار اعتماد نكنند و اگر شخصی خودش را وكیل یا وابسته به نهاد یا سازمانی معرفی می‌كند هویت او را از همان سازمان یا اداره و حتی كانون وكلا استعلام كنند.
شریفی ادامه داد: با درخواست بازپرس پرونده تصویر متهم بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی در دام او گرفتار شده اند برای شكایت از متهم و پیگیری پرونده‌هایشان در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه یا پلیس آگاهی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران حضور یابند.