راز سر به مهر قتل زن مطلقه

راز سر به مهر قتل زن مطلقه

9 سال پس از مرگ مشكوك زن مطلقه در تهران و كش و قوس‌های فراوان قضایی، سرانجام قضات دادگاه با پرداخت دیه از صندوق بیت المال به خانواده وی موافقت كردند.
به گزارش جام‌جم، بیست و هشتم شهریور 89 جسد یك زن جوان مقابل خانه‌ای نیمه كاره در خیابان گرگان تهران پیدا شد. شواهد نشان می‌داد زن جوان با یك طناب خفه شده است.جسد به پزشكی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی گوشی موبایل این زن پرداخت و چند شماره ناشناس به دست آورد.در تحقیقات مشخص شد قربانی، بهاره 32 ساله نام دارد و در زمینه مصرف شیشه با چند مرد در ارتباط بوده است. پلیس وقتی نشانی خانه زن تنها را یافت به پرایدی كه از چند روز قبل در كوی اقبالی خیابان گرگان متوقف شده بود مشكوك شد. پلیس صاحب خودرو را شناسایی كرد و مرد جوان گفت كه بهاره را می‌شناخته و چند بار با وی شیشه مصرف كرده بود.پلیس در تحقیقات بعدی چند مظنون را بازداشت كرد اما به نتیجه مطلوب نرسید.تا این‌كه دریافت قبل از پیدا شدن جنازه زن جوان از موبایل یك مرد جوان به نام محمد بیش از 30 بار با گوشی موبایل این زن تماس گرفته شده است.با این سرنخ محمد 37ساله بازداشت شد اما منكر قتل زن تنها شد و ادعا كرد دو دوستش به نام‌های گل آقا و عزیز در زمینه مصرف مواد مخدر با بهاره در ارتباط بوده اند و به همین خاطر چند بار از گوشی موبایل وی به بهاره زنگ زده و او را كشته‌اند.با این ادعا ردیابی متهمان آغاز شد اما ردی از آنها به دست نیامد و محمد ادعا كرد آنها به افغانستان گریخته‌اند.
در حالی كه اولیای‌دم شناسایی نشده بودند، مداركی علیه محمد به دست آمد و وی در شعبه 74 دادگاه كیفری سابق استان تهران پای میز محاكمه ایستاد و به درخواست دادستان به قصاص محكوم شد.
اما این حكم در دیوان عالی كشور تایید نشد.پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه كیفری فرستاده شده بود كه زن سالخورده‌ای به دادگاه رفت و ادعا كرد مادر بهاره است. وی گفت: من و همسرو پسرم در مشهد زندگی می‌كنیم. ده سال قبل بهاره ازدواج كرد و به تهران آمد اما یك سال بعد وقتی به مشهد آمده بود گفت كه از همسرش جدا شده است. از او خواستم در مشهد بماند اما قبول نكرد و سرخود به تهران برگشت. به همین خاطر من در این مدت هیچ خبری از او نداشتم. تا این‌كه از اداره ثبت احوال با پسرم تماس گرفتند و گفتند بهاره چند سال قبل در تهران كشته شده است. حالا من حاضر به گذشت هستم و از قاتل دخترم دیه می‌خواهم . این زن عكسی را به دادگاه ارائه داد و مدعی شد این عكس خودش و دخترش بهاره است.در پایان قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص داده و حكم به برگزاری مراسم قسامه دادند. چون اولیای‌دم نتوانستند 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی كنند قسم را به متهم واگذار كردند. به این ترتیب محمد 50 بار سوگند بی گناهی یاد كرد و از اتهام مشاركت در قتل عمدی تبرئه شد.قضات دادگاه هم حكم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر كردند.
اما این بار نیز حكم در دیوان عالی تایید نشد. قضات دیوان عالی كشور اعلام كردند چون به احتمال زیاد قتل از سوی سه متهم و به صورت مشاركت رخ داده است باید دو متهم فراری نیز شناسایی و دستگیر شوند و سپس مراسم قسامه اجرا شود. با طرح این ایراد اواخر سال 96 و برای شناسایی دو متهم فراری در یكی از روزنامه‌های كثیرالانتشار آگهی داده شد ولی چون درج این آگاهی نیز كمكی به پلیس نكرد محمد بار دیگر پای میز محاكمه ایستاد.
 در جلسه رسیدگی به این پرونده كه در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یك مستشار تشكیل شد محمد روبه‌روی قضات ایستاد و قسم بی‌گناهی خورد. به این ترتیب قضات وی را تبرئه و با توجه به اثبات رابطه نسبی زن مشهدی كه مدعی بود مادر بهاره است، حكم به پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال صادر كردند.