مددجویان سیل‌زده 10 هزار خانه می‌گیرند

مددجویان سیل‌زده 10 هزار خانه می‌گیرند


مدیركل دفتر مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد از واگذاری ده هزار واحد مسكونی تا پایان سال به مددجویان سیل‌زده خبر داد.
به گزارش تسنیم، ابراهیم بازیان با تاكید براین كه با كاهش تولید مسكن و تغییر درحوزه عرضه و تقاضا، كمیته امداد برنامه‌هایی ویژه‌ای درحوزه مسكن را در دستور كار دارد، افزود: درمیان خانواده‌های تحت پوشش میزان مستاجران از مالكان بیشتر است، بنابراین چالش مسكن برای این قشر همیشه مضاعف‌تر است.
وی تصریح كرد: رویكرد نخست كمیته امداد در بحث مسكن این است كه از سیاست‌های دولت در بخش تامین مسكن از جمله تامین زمین مسكن مناسب در روستاها و شهرها استفاده كند، علاوه بر این كه در فرآیند ساخت مسكن از منابع و تسهیلات بانكی و همچنین معافیت‌های ساخت و ساز و انشعابات بهره ببرد.
مدیركل دفتر مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد ادامه داد: رویكرد دوم كمیته امداد استفاده حداكثری از تسهیلات بانكی و دولتی و كمك‌های مكمل و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض است كه در این بخش هفت سیاست تعریف شده كه از آن‌جمله می‌توان به خرید مسكن، احداث مسكن در شهرها و روستاها، تعمیرات مسكن، تامین خدمات جانبی واحدهای مسكونی، احداث سرویس بهداشتی و... اشاره كرد.