نگاهی به آخرین آمار از وضع اینترنت در جهان

نگاهی به آخرین آمار از وضع اینترنت در جهان

موسسه باند كپیتال، گزارش سالانه خود را در مورد آمار استفاده از اینترنت منتشر كرده كه بر اساس آن هند و چین بیشترین تعداد كاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش مهر و به نقل از نكست وب، بعد از این دو كشور آمریكا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مكزیك، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و تركیه بیشترین تعداد كاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. ایران اكنون دوازدهمین كشور در فهرست برترین كشورها از نظر تعداد كاربران اینترنت قرار دارد.
در حال حاضر جمعیت آنلاین جهان از مرز ۵۰ درصد گذشته و به 8/3 میلیارد نفر رسیده است. طبق همین گزارش از میان ده شركت كه در جهان با ارزش‌ترین هستند، هفت شركت در حوزه فناوری فعال هستند كه از جمله آنها می‌توان به مایكروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیس‌بوك اشاره كرد. همچنین از میان ۳۰ شركت برتر جهان از نظر میزان ارزش هفت شركت چینی هستند.
همین گزارش نشان می‌دهد، زمان صرف شده برای مشاهده محتوای چند رسانه‌ای از طریق گوشی‌های هوشمند با مدت زمان صرف شده برای این كار از طریق تلویزیون‌ها تقریباً برابر شده و این مساله زنگ‌های خطر را برای شبكه‌های تلویزیونی به صدا درآورده است.
اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با ۳۰۷ میلیون نفر مشترك ركورد ۱۷ اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشتركان خود در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. این در حالی است كه كل مصرف ترافیك اینترنت دنیا در هر  ماه در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲۱ اگزابایت می‌رسید كه حالا به رقم ۱۲۲ اگزابایت رسیده است.
میزان نصب بلندگوی هوشمند آمازون اكو در سراسر جهان كه چهار سال قبل عرضه شد، از مرز ۴۷ میلیون واحد گذشته است. استقبال از پوشیدنی‌های هوشمند نیز رو به افزایش است و تعداد كاربران آنها در چهار سال اخیر دو برابر شده و به ۵۲ میلیون نفر رسیده است. تعداد كاربران بازی‌های ویدئویی در جهان با رشد ۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ به 4/2 میلیارد نفر رسید. همچنین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ درصد ترافیك وب جهانی رمزگذاری شده بود كه نسبت به رقم ۵۳ درصدی سه سال قبل افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. در حال حاضر فیس‌بوك و یوتیوب و توییتر با تصاحب ۴۳، ۲۱ و ۱۲ درصد بازار خبر اینترنتی مهم‌ترین منابع كسب خبر در فضای مجازی محسوب می‌شوند.