بی‌اعتمادی متقابل برانكو و پرسپولیس

روزهای آخر بین 2 طرف چطور گذشت؟

بی‌اعتمادی متقابل برانكو و پرسپولیس


برانكو ایوانكوویچ از پرسپولیس جدا شد. این اتفاق درست در روزی رخ داد كه باشگاه اعلام كرد پول این مربی آماده است و اگر او بخواهد می‌تواند به تهران بیاید و چمدان دلارهایش را بگیرد. برانكو تصور می‌كند این رفتار باشگاه پرسپولیس، حرفه‌ای نبوده است. باشگاه هم اعتقاد دارد او می‌توانست حرفه‌ای تر رفتار كند. ولی كلا در این مدت چه گذشت؟
 بی‌اعتمادی عجیب
برانكو از باشگاه پرسپولیس خواست پول خود و دستیارانش را بپردازد. فرصتی كه این مربی به باشگاه داد تا روز یكشنبه بود. پرسپولیسی‌ها می‌گویند برانكو می‌دانسته باشگاه نمی‌تواند پول را در زمان مورد نظر او واریز كند، به همین خاطر حتی پیش از آن‌كه موعد قرارشان برسد، با باشگاه الاهلی تمام كرده بود. در واقع دو طرف مشغول بازی با هم بودند. باشگاه قصد داشت طوری رفتار كند كه خود را مقصر ماجرا جلوه ندهد و برانكو هم می‌خواست طوری رفتار كند كه طرفداران بدانند تا جایی كه باید منتظر مانده و به نتیجه نرسیده است. به همین دلیل مهدی محمد نبی روز یكشنبه در یك برنامه تلویزیونی حاضر شد و از این گفت كه پول برانكو آماده پرداخت است. او حتی گفت: «پول در حسابش خواهد بود» اما بعد از ظهر یكشنبه مشخص شد پول آماده نقد است و باشگاه می‌خواهد برانكو را برای دریافت آن به تهران بیاورد. مرد كروات و باشگاه به هم اعتماد نداشتند. ترس مدیریت این بود كه مبادا برانكو پولش را بگیرد و دیگر به ایران نیاید. او هم در مقابل به مدیریت اعتماد نداشت و می‌گفت از كجا معلوم بماند و فصل بعد برایش مشكلی پیش نیاید. برانكو اخیرا در یك محفل دوستانه به یكی از مسؤولان سابق باشگاه گفته بود به هیات مدیره پرسپولیس بی‌اعتماد است. این بی‌اعتمادی در نهایت باعث شد او قید حضور در پرسپولیس را بزند و نامه فسخ خود را به باشگاه ارسال كند. برانكو در شرایطی به باشگاه الاهلی رفت كه می‌دانست اگر در ایران بماند همه چیز برایش بهتر خواهد بود. به هر حال طرفداران پرسپولیس او را بسیار دوست داشتند و از سویی حمایتی كه از برانكو در فوتبال ایران می‌شود، قابل مقایسه با عربستان نیست. در آنجا فوتبال تماشاگر زیادی ندارد و از سویی الاهلی هم باشگاهی نیست كه قابل مقایسه با پرسپولیس باشد. از نظر مالی هم رقم توافق او با پرسپولیس دست كمی از رقم توافقش با الاهلی نداشت. به نظر می‌رسد برانكو تنها و تنها به‌خاطر موضوع «عدم اعتماد» تصمیم گرفت این باشگاه را ترك كند و راهی باشگاه الاهلی شود. روزهای پایانی او و پرسپولیس واقعا روزهای بی‌اعتمادی بود. برانكو، حرف‌هایش را می‌زد و پولش را می‌خواست. باشگاه هم می‌گفت از كجا معلوم پولش را بدهیم و بیاید؟! این را خود نبی هم گفته بود: «مشكل ما دقیقا همین مساله است. پول را آماده كرده‌ایم ولی نگرانیم مبادا بدهیم و نیاید.» به همین خاطر باشگاه قصد داشت برانكو را به تهران بكشد تا همانجا بتواند رودررو تكلیف ماندن را روشن كند و 20 درصد از پول قرارداد فصل بعدش را هم بدهد تا خیالش بابت ماندن او راحت شود. این پروسه اما طی نشد و برانكو رفت.
 پرسپولیس به‌دنبال گزینه خارجی
باشگاه پرسپولیس بعد از برانكو قطعا مربی خارجی برای نیمكتش می‌آورد. دیروز با یكی از مسؤولان این باشگاه گفت‌وگویی داشتیم كه او تایید كرد بعد از برانكو به هیچ عنوان نمی‌توانند مربی ایرانی برای نیمكت بیاورند. این اظهارنظر در واقع پایانی بود بر شایعات درباره حضور مربیانی چون یحیی گل‌محمدی، علی دایی و افشین قطبی روی نیمكت قرمزها. گزینه سوم كه علاقه زیادی دارد به حضور در جمع قرمزها و تلاش‌های خود را آغاز كرده است. گل‌محمدی هم در قراردادش با پدیده شرط كرده اگر از باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داشته باشد، این قرارداد را می‌تواند فسخ كند. ولی باشگاه به این نتیجه رسیده حتما مربی خارجی بیاورد. نكته اینجاست كه آنها از چندی قبل تا حدودی متوجه جدایی برانكو شده بودند، به همین خاطر مذاكرات نصفه و نیمه‌ای با بعضی مربیان داشتند. دیروز به محض این‌كه جدایی برانكو صددرصد شد، رسانه‌ها خبر دادند پرسپولیس مشغول مذاكره با سه مربی خارجی است. باید دید این باشگاه چه كسی را برای نیمكت خود برمی‌گزنید.