ایران‌كالا تفاهم‌نامه همكاری امضا كرد

ایران‌كالا تفاهم‌نامه همكاری امضا كرد

شبكه تلویزیونی ایران‌كالا و معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری كشور در آخرین روز از هفته صنایع‌دستی كه روز تولید ملی و افتخار جهانی نام دارد، تفاهم‌نامه‌ای امضا كردند.
به گزارش جام‌جم، اردشیر زابلی‌زاده، مدیر این شبكه و رئیس كمیته ارتباط با تولیدكنندگان و كارآفرینان رسانه ملی با اعلام آمادگی شبكه ایران‌كالا برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در سال رونق تولید گفت: یكی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب حمایت جدی از تولید است. لذا با توجه به تاكید دائمی رهبر در سال‌های اخیر بر اقتصاد مقاومتی، باید از صنایع‌دستی به عنوان یكی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت نموده و این هنر زیبا را معرفی كرد. ما نیز امیدواریم  بتوانیم در رسانه ملی تبلیغات امیدبخشی از صنایع‌دستی داشته باشیم.
رئیس كمیته ارتباط با تولیدكنندگان و كارآفرینان رسانه ملی افزود: به دستور رئیس سازمان صدا و سیما، كمیته ارتباط با تولیدكنندگان و كارآفرینان و نیز ستاد رونق تولید در این سازمان تشكیل شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنایع‌دستی، می‌توان در خصوص معرفی و حمایت از صنایع‌دستی در این كمیته و ستاد، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داد و علاوه بر شبكه ایران‌كالا كه بیشترین نقش را در اطلاع‌رسانی تولید در كشور دارد، از ظرفیت سایر شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز استفاده كرد. مدیر شبكه ایران‌كالا با اشاره به تولید مسابقه‌ای در راستای حمایت از تولید ملی در این شبكه گفت، «ایرونی‌جات» یك مسابقه بزرگ و پرهیجان با هدف حمایت از تولید ملی است كه در آن می‌توان از ظرفیت‌های صنایع‌دستی نیز استفاده و محصولات و رشته‌های مختلف آن را معرفی كرد، البته نمونه خارجی برنامه نیز موجود است.
پویا محمودیان نیز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همكاری بین معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شبكه تلویزیونی ایران‌كالا گفت: ایران با دارا بودن هشت شهر و دو روستای جهانی صنایع‌دستی، رتبه اول ثبت شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی را دارد؛ در حالی كه كشور ما از نظر تنوع، سومین كشور تولید‌كننده صنایع‌دستی است. وی افزود: صنایع‌دستی در كنار بومگردی باعث مهاجرت معكوس به روستاها شده و در حال حاضر افراد بسیار زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.
معاون صنایع‌دستی كشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال رونق تولید گفت: به تعبیر ما صنایع‌دستی، ایرانی‌ترین كالای تولیدی است و حمایت از صنایع‌دستی در سال رونق تولید بیش از پیش اهمیت می‌یابد.
وی افزود: حمایت رسانه‌ها از جمله رسانه ملی و معرفی این هنر ـ صنعت می‌تواند منجر به حمایت‌های بیشتر از صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه و تولیدكنندگان و عرضه‌كنندگان شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی كمك كند.
معرفی و تبلیغ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با ساختار مستند، حمایت از هنرمندان و صنعتگران در سطح كشور و همكاری در بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در فضای مجازی و فروش تلویزیونی و پوشش رسانه‌ای اخبار و رویدادهای حوزه صنایع‌دستی موضوع تفاهم‌نامه همكاری معاونت صنایع‌دستی با شبكه تلویزیونی ایران‌كالاست.