تقدیر از عوامل ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان شبكه افق

تقدیر از عوامل ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان شبكه افق


آیین تقدیر از تلاشگران ویژه‌برنامه‌های ماه مبارك رمضان شبكه افق سه‌شنبه این هفته برگزار شد.
از تلاشگران برنامه‌های ویژه ماه مبارك رمضان امسال شبكه افق سیما، با برگزاری مراسمی در آمفی‌تئاتر این شبكه تقدیر شد.
ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، كارشناس ویژه‌برنامه «ایوان خدا» شبكه افق در رمضان امسال طی سخنانی با اشاره به ویژگی برنامه‌های مناسبتی تلویزیونی گفت: یكی از بزرگ‌ترین معضلات، آشنا نبودن با خداوند است و صداوسیما به عنوان یك دانشگاه، باید همه تلاش خود را در راستای آشنایی بیشتر با خداوند و معارف الهی به‌كار بندد.
ماندگاری افزود: اسم برنامه‌های تلویزیونی ما همه مزین به نام خداوند هستند ولی باید دید محتوای آنها تا چه میزان در این راستا تنظیم و تدوین شده است.
او تصریح كرد: تلاشگران برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان، خادمان رسانه‌ای امام عصر(عج) هستند و این بالاترین مزد برای آنهاست.
توجه به فرم و محتوا در شبكه‌های تلویزیونی ضروری است
در ادامه، شهرام شكیبا، مجری برنامه‌ «ماه نشان» شبكه افق در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های شبكه افق بیان كرد: همه ما در جنگ رسانه‌ای با دشمن و برخی از خودباختگان فرهنگی به سر می‌بریم و شبكه افق، یكی از مهم‌ترین پایگاه‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.
او افزود: شبكه‌های معاند به دنبال ترویج جهل هستند ولی در این میان شبكه افق همه تلاش خود را به‌كار گرفته تا در این جبهه رسانه‌ای، به تبلیغ معارف دین اسلام و آرمان‌های انقلاب بپردازد.
شكیبا با اشاره به تصویر و كلام به عنوان دو اصل اساسی در برنامه‌های تلویزیونی عنوان كرد: دغدغه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. آنجا كه رهبر معظم انقلاب نگرانی خود را بابت آسیب به زبان فارسی هم بیان می‌كنند، البته راهكار این مساله تنها جایگزینی واژه‌ها نیست بلكه باید ذات زبان را مورد توجه قرار داد.
این مجری برنامه‌های تلویزیونی با اشاره به محتوای برخی برنامه‌های شبكه‌های سیما گفت: لازم است در كنار توجه به فرم، محتوا را نیز مد نظر قرار دهیم و تنها شادی و سرگرمی، ملاك و معیار عمل نباشد.
افق بیشترین مخاطب هوادار را در تلویزیون دارد
جلال غفاری، مدیر شبكه افق هم در پایان این مراسم در سخنانی گفت: شبكه افق در برنامه‌های ماه رمضان امسال  توانست فُرم جدیدی را خلق كند و با توجه به اصل استودیوگریزی، با استفاده از فضای معنوی و نورانی حرم مطهر رضوی، برنامه‌های زنده خود را روی آنتن ببرد.
او افزود: این شبكه دارای ویژگی‌های خاص خود است از جمله این‌كه مخاطبان هوادار دارد و جذب این نوع از مخاطب یكی از اولویت‌های افق از ابتدا تاكنون بوده است؛ دیگر این‌كه خط و ذائقه بصری شبكه افق متفاوت از دیگر شبكه‌هاست و مخاطب را با خود همراه می‌كند. همچنین پشتوانه جبهه فرهنگی و مردمی شبكه افق را هم باید به دیگر خصوصیات آن افزود.
مدیر شبكه افق خاطرنشان كرد: رتبه شبكه افق از حیث جذب مخاطب هوادار در بین همه شبكه‌ها اول است.
غفاری ادامه داد: استفاده از تولیدات تصویری مردمی به عنوان محتوای رسانه‌ای در دستور كار شبكه افق قرار دارد، تجربه‌ای كه در حادثه سیل ابتدای سال به خوبی رقم خورد و از این پس در موضوعات مختلف تكرار خواهد شد.
بخش پایانی این مراسم، تقدیر از مهمانان، مجریان و دست‌اندركاران تولید برنامه‌های ماه رمضان شبكه افق بود.
ویژه‌برنامه سحرگاهی «ایوان خدا» با حضور حجج‌ اسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، محمد جواد نظافت، فرازی‌نیا و كاظم
راشد یزدی و با اجرای سید مرتضی جوادی و ستاره‌سادات قطبی و همچنین «ماه‌نشان» با اجرای شهرام شكیبا، برنامه‌های مناسبتی رمضان امسال بودند كه با تهیه‌كنندگی سجاد بهمن‌آبادی به صورت زنده روی آنتن رفتند.