عصرانــه آدینـه با آب‌پرتغال تازه!

هفته چهارم لیگ والیبال ملت‌ها با یک بازی ساده برای ایران دنبال خواهد شد

عصرانــه آدینـه با آب‌پرتغال تازه!

تیم ملی والیبال ایران مانند سه مهمانش (فرانسه، پرتغال و استرالیا) آماده هفته چهارم لیگ جهانی می‌شود كه قرار است از فردا با دیدار ساعت 15:30 فرانسه-استرالیا در سالن حسین رضازاده اردبیل ایران آغاز شود. رقابت‌های این هفته لیگ ملت‌ها در چهار كشور ایران، ایتالیا، آمریكا و برزیل برگزار می‌شود و پس از آن، تیم‌ها برای هفته پایانی لیگ ملت‌ها در مرحله اول آماده خواهند شد.
تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌ها به ترتیب مقابل پرتغال، استرالیا و فرانسه بازی خواهد كرد.با توجه به موقعیت ممتاز ایران در صدر جدول كلی مسابقات (با هشت برد از 9 مسابقه و 24 امتیاز) و صعود پنج تیم به مرحله نهایی در شیكاگوی آمریكا، ما به امتیازهای این سه بازی نیاز فراوانی داریم. تیم ملی در هفته سوم در سه دیدار سخت مقابل كانادا، لهستان و روسیه به پیروزی رسید؛ تیم‌هایی كه سابقه قهرمانی المپیك و قهرمانی جهان را در كارنامه دارند. حالا با این وضعیت تازه، امیدواری فراوانی وجود دارد كه حتی فرانسه قهرمان جهان را هم می‌شود شكست داد.
 چشم به 3 امتیاز
تیم ملی ساعت 18:30 فردا برابر تیم ملی پرتغال قرار می‌گیرد.  تیم ملی پرتغال برای اولین‌بار است كه حضور در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال را تجربه می‌كند و تا پیش از حضور در اردبیل، از ۹ بازی كه در این سه هفته انجام داده است، ۲ برد، ۷ باخت و ۷ امتیاز را كسب كرده است.
2 برد پرتغال مقابل تیم‌های چین و بلغارستان به‌دست آمده است و در برابر تیم‌های آرژانتین، كانادا، روسیه، آمریكا، ایتالیا، برزیل و صربستان شكست خورده است.
نگاهی به كیفیت تیم ملی پرتغال در این
9بازی لیگ امسال نشان می‌دهد تیم ما به راحتی می‌تواند یك برد 3 بر صفر و 32 امتیاز شیرین از این بازی به دست آورد. فاصله والیبال ایران و پرتغال آنقدر زیاد است كه كولاكوویچ حتی می‌تواند از ذخیره‌نشینان خود در بازی فردا استفاده كند.
میانگین سنی تیم ملی پرتغال در این دوره از رقابت‌ها ۲۵ سال است و میانگین قدی این تیم نیز ۱۹۳ سانتی متر است. ماركو فریرا نیز با كسب ۱۱۰ امتیاز (صد آبشار، شش دفاع روی تور و چهار امتیاز سرویس) در سه هفته گذشته، امتیازآورترین بازیكن این تیم به شمار می‌رود.
 الكساندر فریرا ۲۷ ساله با
۲۰۲ سانتی‌متر قد و ۸۷ كیلو وزن، كاپیتان تیم ملی پرتغال است. والدیر سكوئیرا با ۳۷ سال سن، مسن‌ترین بازیكن این تیم است و سیلوا هوگو این تیم را هدایت می‌كند.
 بدون موسوی
گرچه مصدومیت محمد موسوی و غیبت او در هفته چهارم خبری نگران‌كننده برای اهالی والیبال ایران بود؛ اما تیم ما از نظر روحی آن‌قدر وضعیت مناسبی دارد كه بازیكنان دیگر می‌توانند جای خالی او را پر كنند.
خوشبختانه در این هفته دو بازی نسبتا آسان داریم و كولاكوویچ می‌تواند با خیال آسوده به بهترین مدافعش استراحت بدهد.
در شرایط كنونی علی‌اصغر مجرد، گزینه اصلی برای جانشینی موسوی است و فرم خوبی را سپری می‌كند.
موسوی در هفته دوم نیز نتوانست تیم ملی را در یك دیدار همراهی كند و علی اصغر مجرد جانشین او شد و در این هفته نیز او گزینه اصلی جانشینی موسوی برای حضور در تركیب تیم ملی است.
مجرد كه فصل گذشته در لیگ عملكرد درخشانی داشت و پیش از این نیز بهترین مدافع در رده‌های پایه بود، فرم بسیار خوبی دارد و با توجه به شرایط موسوی او جانشین این بازیكن در تركیب اولیه تیم ملی با نظر كولاكوویچ خواهد بود.
آرامش در اردوی تیم ملی
تیم ملی از نظر تاكتیكی و از نظر روحی در بهترین فرم خود قرار دارد. بازیكنان ما خود را در مرحله نهایی می‌بینند و از سویی، این هفته هم در خانه بازی می‌كنند. این وضعیت موجب شده اردوی تیم ملی در آرامش مطلق باشد.
 برنامه بازی‌های اول هفته چهارم
جمعه
 فرانسه - استرالیا (ساعت 15:30 -سالن حسین رضازاده اردبیل)
 ایران-پرتغال (18:30-سالن حسین رضازاده، اردبیل)
 لهستان -آرژانتین (19:30-میلان، ایتالیا)
 ایتالیا -صربستان (22:30 - میلان، ایتالیا)
شنبه
 آلمان- روسیه (1:30 بامداد-كویابا، برزیل)
 برزیل-بلغارستان (4:30 بامداد -كوبایا، برزیل)
 كانادا -چین (2:30 بامداد-هوفمن، آمریكا)
 آمریكا -ژاپن (5:30 بامداد ـ هوفمن، آمریكا)