جایزه‌ای برای كودك طلایی

كلر آدام جایزه معتبر «دزموند الیوت» را كه هرسال به نویسندگان نوقلم اهدا می‌شود، دریافت كرد

جایزه‌ای برای كودك طلایی

داستانی درباره روابط پیچیده یك پدر با دو فرزند دوقلویش، دستمایه داستانی قرار گرفته به نام «كودك طلایی» و جایزه نویسنده نوقلم را از آن كلر آدام كرده است. این خبر را ایسنا منتشر كرده و نوشته كه آخرین رمان آدام داستانی درباره روابط پیچیده بین یك پدر و دوقلوهایش است.
آدام با كنار زدن «مایكل دونكور»‌ و «آنا مك مین» جایزه ده هزار پوندی دزموند الیوت را از آن خود كرد؛ جایزه‌ای كه ویژه نویسندگان نوقلم انگلیسی است و سالانه به بهترین اثر داستانی كه به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان به چاپ رسیده باشد، تعلق می‌گیرد.
دزموند الیوت كه نامش را روی این جایزه گذاشته‌اند، ناشر و كارگزار ادبی بود كه در یك یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد. او سال ۱۹۴۷ در ۱۶ سالگی با دو پوندی كه در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات مك‌میلان شروع به كار كند. او در سال ۱۹۶۰ موفق شد انتشارات آرلینگتون را تأسیس كند و سال ۲۰۰۳ در ۷۳سالگی درگذشت. او پیش از مرگش گفته بود دوست دارد، بنیادی را راه‌اندازی كند تا به نویسندگان نوقلم كمك مالی كند و به این ترتیب جایزه دزموند الیوت از سال ۲۰۰۷ تاكنون برگزار می‌شود.
سال گذشته این جایزه ادبی به پرتی تانژا، نویسنده رمان «ما كه جوان هستیم» رسید؛ رمانی كه روایتی نو از داستان شاه لیر در هندوستان معاصر است.