با  نوآوری مخاطب جمع كنیم

با نوآوری مخاطب جمع كنیم


می‌خواهم درباره رنگ‌بندی سریال‌ها صحبت كنم كه به نظرم نیاز دارد به یك بازبینی جامع. یك‌عامل رنگ‌بندی مربوط به فضای بیرونی و كادربندی دوربین است و یك رنگ مربوط به داخل تصویر كه لباس و مانند آن را شامل می‌شود.
در مورد فضای داخلی با وجود همه تلاش‌ها به نظر می‌رسد عمده لباس‌ها شیك و روشن و چشم‌نواز نیستند و لوكیشن‌هایی كه در آنها فیلمبرداری می‌شود فاقد رنگ‌های شاد هستند. این‌كه چرا عمده لوكیشن‌های سریال‌ها تر و تمیز نیستند و سعی نمی‌شود كه لوكس‌تر و مدرن‌تر باشد جای سوال دارد.
زمانی بود كه خواسته مدیران تلویزیون بود كه چنین رنگ‌بندی را شكل می‌داد ولی حالا چه؟! حالا كه مدیران مدام بر ایجاد نشاط در بینندگان تأكید می‌كنند چرا دست و‌دل سازندگان می‌لرزد؟
البته بد نیست مدیران تلویزیون مقداری صریح‌تر و شفاف‌تر درباره این امور دستور كار ارائه دهند و به كارگردان‌ها و تهیه‌كننده‌های سریال‌ها تأكید كنند كه به سمت فضای بصری شاد و روشن بروند.
در دنیا همه چیز تغییر كرده و باید در ساخت سریال‌ها از روش‌ها و نگرش‌های جدید استفاده كنیم و تا می‌توانیم ایده‌های نو و آرای تر و تازه را به خدمت بگیریم و بكوشیم با نوآوری، مخاطب جلب كنیم.
اگر به سمت نوآوری نرویم به‌راحتی مخاطبانمان را از دست داده و آنها را به فضاهای مجازی یا شبكه‌های خارجی كه هیچ منافاتی با ما از لحاظ فرهنگی ندارند، سوق می‌دهیم.