نَقل

نَقل


پیمان طالبی، مجری و گوینده‌ای كه در رادیو جوان برنامه «جوان ایرانی سلام» و در تلویزیون برنامه «طبیب» را اجرا می‌كند، درباره عدم وجود اسپانسر در برنامه طبیب و حواشی‌ای كه در این برنامه اتفاق افتاده بود به ایسنا گفت:
ما در برنامه تبلیغات نداریم، اسپانسر هم نداریم و تاكنون هیچ محصولی در برنامه ما تبلیغ نشده است. خدا را شكر از بابت تبلیغ‌های ریزش موها، كرم‌ها و تبلیغات این‌چنینی مقاومت كردیم و خوشبختانه مسؤولان شبكه سه هم از این مقاومت ما استقبال كردند و شما اصلا نمی‌توانید یك قسمت از برنامه ما را ببینید كه بگوییم فلان شامپو را بخرید؛ با این‌كه برنامه‌هایی كه تبلیغات می‌كنند به لحاظ مالی روان‌تر پیش می‌روند ولی ما با همان برآورد سازمانی خودمان ایستادیم و گفتیم كه همین خوب است و سلامت مردم را به تبلیغات نفروختیم. پزشكان هم به ما اعتماد كردند.
در مورد بعضی اخبار منتشر شده هم باید گفت ما در این برنامه دو سه حاشیه بیشتر نداشتیم؛ یكی ویدئویی كه از دكتر قاضی درآمد كه در آن داستان گردشگری را مطرح كرده بودند البته من آن را حاشیه نمی‌دانم. سر و ته كلیپ را زده بودند و باعث شادی و خنده شده بود. به قول آقای دكتر ریاضی اگر كسی با دیدن این كلیپ خنده به لبانش آمده و شاد شده است، شما یك قدم در راستای بهداشت روانی برداشته‌اید. حاشیه دیگر مربوط به انتقاد من به مسؤولانی بود كه برای سیل گذاشتند و رفتند. بقیه صحبت‌های پزشكان و نكات عجیب و غریبی است كه در فضای مجازی دیده می‌شود. در این موارد تذكر جدی نگرفتیم چرا كه در راستای اهدافمان حركت كردیم.
علاوه‌بر اینها بحث چارچوب‌های موجود در تلویزیون هم از مواردی است كه برای هر برنامه‌ای وجود دارد. مدیران و مسؤولان هر شبكه رادیویی و تلویزیونی طبیعی است كه در جلساتشان مصلحت‌های شبكه و چارچوب صدا و سیما را در نظر بگیرند و طبیعتا در جلسات حرف‌های مهمی گفته می‌شود. به نظر من این گونه نیست كه مدیری از فلان مجری خوشش نیاید و بگوید برو! به نظرم این گونه نیست، بلكه یك سری مصلحت‌ها در نظر گرفته می‌شود. مدیران هم حق دارند برای شبكه تصمیم بگیرند. به هر حال یك سری چارچوب‌ها مطرح می‌شود كه برای صدا و سیما مهم است.