نسخه Pdf

نرم، مقاوم و بدون کلر

دستمال توالت استاندارد بخرید

نرم، مقاوم و بدون کلر

به‌طور متوسط سالانه در آمریكا حدود 21 هزار دستمال توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد كه آمار كمی نیست. به‌دلیل تماس نزدیكی كه این دستمال‌ها با پوست بدن دارند، باید هنگام خرید دقت كنید كه جنس و كیفیت مناسب را داشته باشد تا مشكلی ایجاد نكند. دستمالی كه كیفیت خوبی نداشته باشد، علاوه بر ایجاد حساسیت پوستی، ممكن است باعث ایجاد عفونت در بدن شود. معمولا دستمال‌هایی كه دولایه به بالا هستند، قدرت جذب بالاتری دارند كه این مساله را باید هنگام خرید مدنظر قرار دهید. حتما دستمال‌های توالت را از مراكز معتبر خریداری كرده تا از سلامت آنها اطمینان حاصل كنید. اندازه برگ‌های دستمال بسته به كارخانه تولیدكننده متفاوت است اما هر چه بزرگ‌تر باشد، حجم آبگیری آن بالاتر می‌رود.
بهترین دستمال كدام است؟
كیفیت بالای دستمال توالت معمولا با معیار نرمی، مقاومت و جذب بالای آب مشخص می‌شود. در كارخانه‌های روز دنیا معمولا با دمیدن باد در بافت دستمال، آن را نرم می‌كنند. اما مقاومت دستمال در برابر رطوبت معیار دیگری است كه اهمیت زیادی دارد. معمولا در فرآیند تولید، با افزودن مواد شیمیایی به بافت دستمال، آن را مقاوم‌تر كرده و باعث می‌شوند با جذب آب، الیاف آن از هم نپاشد. این موضوع از آنجا مهم است كه وقتی دستمال آب را جذب می‌كند، ممكن است نرمی خود را هم از دست بدهد. تركیب این دو ویژگی با هم، كیفیت دستمال را بالا می‌برد. از مهم‌ترین معیارهای خرید یك دستمال توالت مناسب و استاندارد این است كه فاقد پرز باشد و بعد از خیس شدن، به صورت فیتیله‌ای به پوست بدن نچسبد.
مقاومت در برابر آب
به‌طور طبیعی، كاغذ وقتی در معرض آب و رطوبت قرار می‌گیرد، مقاومت خود را از دست می‌دهد. زمانی كه بافت دستمال توالت بیش از 15 درصد قدرت خشكی خود را هنگام خیس شدن كامل با آب حفظ كند، می‌توان گفت كه دستمال مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و آب دارد. در فرآیند خشك كردن، ورق دستمال توالت به سیلندر فولادی بزرگی متصل می‌شود تا خشك شده و سپس با تیغه‌ای فلزی از آن جدا می‌شود. در این هنگام، ورقه‌ها به صورت رول درمی‌آید و در عین نرم شدن، از مقاومت و چگالی آن كمی كاسته می‌شود. بافت دستمال توالت در نتیجه نوعی فناوری كه بافت آن را خشك می‌كند، به شكل دستمال‌های امروزی درمی‌آید تا در رطوبت هم شكل خود را حفظ كند. اما ایجاد تعادل میان مقاومت و نرمی دستمال‌های توالت، بزرگ‌ترین چالشی است كه در این میان وجود دارد.
دستمال‌های بدون كلر
موقع خرید توجه داشته باشید كه دستمال توالت فاقد كلر باشد. معمولا در فرآیند تولید در كارخانه، به منظور سفید كردن دستمال‌ها از ماده كلر استفاده می‌كنند. این ماده به‌دلیل ویژگی آلایندگی محیط‌زیست و آب، دوست‌دار محیط‌زیست نبوده و بهتر است از این دستمال‌ها استفاده نكنید.
منبع: consumerreports
toiletpaperworld
ضمیمه قاب کوچک