حكم مرگ برای جوان تیرانداز

حكم مرگ برای جوان تیرانداز

با تایید حكم قصاص پسری كه در درگیری دسته‌جمعی با شلیك گلوله سلاح شكاری دست به جنایت زده بود در دیوان عالی كشور سایه مرگ روی سر وی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از بیست و هفتم تیر ۹۰ به دنبال وقوع درگیری دسته‌جمعی در روستای آب باریك پیشوای ورامین در دستور كار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد در آن درگیری علی‌اكبر 30 ساله با شلیك گلوله سلاح شكاری، پسری به نام امیر را كشته است.
جسد خونین با دستور قضایی به پزشكی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. شاهدان می‌گفتند عامل جنایت پس از شلیك خونین با موتورسیكلت گریخته است.
پلیس در نخستین گام از تحقیقات به پرس و جو از شاهدان پرداخت و دریافت امیر و عمویش مرتضی طرفین دعوا با علی‌اكبر و برادرانش بوده‌اند. به این ترتیب مرتضی بازداشت شد. وی گفت: ما از مدت‌ها قبل با علی‌اكبر و برادرهایش اختلاف داشتیم. آن روز یكی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت برادرم را با چاقو زده‌اند. من كه از شنیدن این حرف شوكه شده بودم خودم را به محل درگیری رساندم و برادرم را ندیدم. فكر كردم برادرم را كشته‌اند. به همین خاطر با علی‌اكبر و برادرانش درگیر شدم. من چاقو همراه داشتم و با چاقو یك ضربه به صورت علی‌اكبر زدم اما ضربه‌ای كه به او زدم كشنده نبود و برادرزاده‌ام به او شلیك كرد و گریخت.
 تلاش برای ردیابی امیر بی‌نتیجه ماند تا این‌كه پنج سال پس از جنایت وی خودش را به پلیس معرفی كرد. او و عمویش در شعبه ۱۲ دادگاه كیفری یك استان تهران در حالی پای میز محاكمه ایستادند كه پدر و مادر علی‌اكبر برای امیر حكم قصاص خواستند.
وقتی امیر ۳۰ ساله در جایگاه ویژه ایستاد، گفت: عمویم مرتضی به من گفت دعوا شده و از من خواست همراه او بروم. عمویم همراه خودش چوب و قمه برداشت و از من خواست تا سلاح شكاری او را هم با خودم ببرم. من ترك موتور عمویم نشسته بودم و سلاح را در دست داشتم. وقتی دعوا بالا گرفت و دیدم علی‌اكبر و عمویم گلاویز شده‌اند یك تیر به علی‌اكبر شلیك كردم. اما تیر به صورت او برخورد كرد. باور كنید فكر نمی‌كردم تیر سلاح شكاری موجب مرگ او شود. من بعد از قتل ترسیده بودم با اتوبوس به بندرعباس رفتم و پنج سال زندگی پنهانی داشتم. تا این‌كه از این وضعیت خسته شدم و خودم را به پلیس معرفی كردم.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و امیر را به قصاص محكوم كرد. عموی وی هم به خاطر معاونت در قتل به ۱۲ سال زندان محكوم شد. دیروز این حكم در شعبه دوم دیوان عالی كشور مهر تایید خورد و به این ترتیب سایه مرگ روی سر امیر قرار گرفت.