عامل شهادت مامور  پلیس در یك قدمی چوبه دار

عامل شهادت مامور پلیس در یك قدمی چوبه دار

حكم قصاص ساقی جوان كه با شلیك به سروان محمد جلالی كاشانی وی را به شهادت رسانده بود پس از كش و قوس قضایی دیروز در دیوان‌عالی كشور تایید شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 28 مهر 93 به دنبال شهادت مامور كلانتری مرزداران آغاز شد. سروان محمد جلالی كاشانی هنگام گشتزنی در حاشیه و فضای سبز بزرگراه حكیم مورد هدف گلوله
 یك فروشنده مواد مخدر قرار گرفت و به شهادت رسید. تلاش برای ردیابی عامل جنایت آغاز شد و پلیس با اطلاعاتی كه به دست آورد رد یك فروشنده مواد مخدر به نام موسی را یافت، اما شواهد نشان می‌داد وی همزمان با به شهادت رسیدن مامور پلیس به مكان نامعلومی گریخته است. سه ماه از شلیك خونین به سروان پلیس گذشته بود كه پلیس رد موسی را كه به خانه پدری‌اش در ملك‌آباد كرج برگشته بود به دست آورد و وی را 30 دی ماه همان سال در یك عملیات ویژه بازداشت كرد. در بازرسی از خانه پدری این متهم مقدار زیادی مواد مخدر و چند  فشنگ جنگی كشف و ضبط شد اما وی به شلیك شبانه به سمت مامور پلیس اعتراف نكرد. وی گفت در مدت سه ماه قبل به نورآباد لرستان رفته و در آنجا زندگی می‌كرده است.
در حالی كه اخبار مربوط به دستگیری عامل شهادت مامور پلیس در رسانه‌ها منتشر شده بود دختر و پسر جوانی به پلیس آگاهی رفتند و اعلام كردند شاهد جنایت شبانه بوده‌اند. 
 دختر جوان به ماموران گفت: من و نامزدم در فضای سبز قدم می‌زدیم كه صدای چند گلوله شنیدیم. همان موقع پسر جوان و بلندقامتی را دیدیم كه كیسه مشكوكی را بین شمشادها جاساز كرد و یك كلاه نقابدار روی سرش گذاشت و به سرعت محل را ترك كرد. وقتی اخبار به شهادت رسیدن مامور پلیس را شنیدیم متوجه شدیم آن شب چه اتفاقی رخ داده است. با اطلاعاتی كه دختر و پسر جوان به پلیس داده بودند آنها در مواجهه حضوری از میان چند  متهم موسی را به‌عنوان مردی كه در تاریكی شب دیده بودند شناسایی كردند.
متهم در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد و منكر شلیك مرگبار شد. وی گفت: پسر‌دایی‌ام مواد فروش است. او روزانه50 هزار تومان به من می‌داد تا در فضای سبز حاشیه اتوبان حكیم كه پاتوق معتادان و خریداران مواد مخدر است كشیك بدهم و مراقب اوضاع باشم. من تحت فشار روانی به شلیك به مامور پلیس اعتراف كرده بودم، اما حالا می‌گویم بی‌گناهم.
در پایان جلسه، قضات دادگاه موسی را به قصاص محكوم كردند. این حكم اما با اعتراض متهم در دیوان عالی كشور تحت رسیدگی موشكافانه قرار گرفت و تایید نشد. با شكسته شدن حكم قصاص موسی این بار او در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد.
در آن جلسه متهم حرف‌های قبلی‌اش را تكرار كرد و گفت: باور كنید من به سمت مامور پلیس شلیك نكردم.  من تحت فشار روانی شلیك مرگبار را گردن گرفته بودم و بی‌گناهم. 
در پایان هیات قضایی با توجه به مدارك‌  موجود در پرونده وی را به قصاص محكوم كردند، اما وی بار دیگر به حكم صادره اعتراض كرد و پرونده در دیوان عالی كشور تحت رسیدگی دوباره قرار گرفت. سرانجام دیروزقضات دیوان‌عالی كشور حكم قصاص موسی را تایید كردند.