كالدرون در مارپیچ بزرگ

ماجراهای عجیب سرمربی آرژانتینی در بدو ورود

كالدرون در مارپیچ بزرگ

گابریل كالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس خیلی زودتر از آن‌كه تصور می‌شد، درگیر ماجراهای كشدار و عجیب باشگاه پرسپولیس شده است. مدیران پرسپولیس خیلی راحت برانكو را به عربستانی‌ها تقدیم كردند تا پول‌های بیشتر، مربی موفقی را از دست آنها خارج كند كه هنوز یك فصل دیگر با قرمزها قرارداد داشت. حالا آنها بعد از آن شاهكار، دوباره درگیر یك روند فرسایشی دیگر شده‌اند. مدیران پرسپولیس به‌خوبی می‌دانند درصد موفقیت كالدرون در سال اول آن هم با این بحران‌ها و توفان‌های اخیر، بسیار پایین است. با این حال نمی‌توانند آن طور كه باید و شاید برای ایجاد آرامش در تیم و به‌خصوص در حول و حوش سرمربی، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

خیلی عقبیم، وقت كنفرانس نداریم!
بلافاصله بعد از آن‌كه مدیران پرسپولیس در تركیه با گابریل كالدرون، سرمربی آرژانتینی به توافق رسیدند، او را به تهران دعوت كردند و مانند همه رفتارهای همیشگی مدیران ورزشی ما، شتابزده و دور از منطق اعلام شد كالدرون رودرروی خبرنگاران می‌نشیند و به پرسش‌های آنها پاسخ خواهد داد؛ اما بعد از آن‌كه هماهنگی‌ها برای ورود خبرنگاران، عكاسان و تصویربرداران صداوسیما صورت گرفته بود یكباره اعلام شد كنفرانس مطبوعاتی كالدرون لغو شده است.
مدیران پرسپولیس در ظاهر اعلام كردند برنامه این روزهای كالدرون خیلی شلوغ است و بهتر است به اولویت‌های خود بپردازد و گفت‌وگو با خبرنگاران در رتبه دوم قرار دارد.
اما آنچه اتفاق افتاده فراتر از تداخل برنامه‌ها و ترافیك كاری سرمربی آرژانتینی است. افشای ریز پیش‌نویس قرارداد كالدرون و جزئیات توافق مدیران با سرمربی در هتل آزادی، همه را شوكه كرد. برملا شدن همه این اعداد و ارقام و از جمله دریافتی 800 هزار یورویی كالدرون در یك فصل، آن هم از سوی یكی از كارمندان باشگاه، چیزی نبود كه به راحتی بشود از كنار آن گذشت و به همین دلیل مدیران پرسپولیس احتمال دادند اگر برنامه كنفرانس لغو نشود، با یك آشوب بزرگ از سوی رسانه‌ها روبه‌رو خواهند شد.

 فالوده خوری با كالدرون!
كالدرون نیامده متوجه اوضاع آشفته تیم شده است. او به‌خوبی دریافته این پرسپولیس شباهتی به تیمی كه قهرمان لیگ برتر شده ندارد. او بلافاصله بعد از آن‌كه به تهران رسید در تمرین پرسپولیس حاضر شد و از دیروز هم با جدیت كارهای خود را آغاز كرد. البته دوستان باشگاه پرسپولیس ترجیح دادند سرمربی آرژانتینی را برای صرف فالوده ببرند و با او عكس یادگاری بگیرند. كاش آنها می‌دانستند اوضاع این روزهای پرسپولیس چقدر خاص است.
 دستیارها وارد تهران شدند
دستیاران مربی آرژانتینی جدید پرسپولیس به تهران آمدند تا تمرینات این تیم را زیر نظر بگیرند. دو دستیار گابریل كالدرون به نام‌های خواكین آلبرتو (مربی تمرین‌دهنده) و آمادو سودانسیا (مربی بدنساز)، بامداد دیروز وارد تهران شدند تا پس از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس، تمرینات این تیم را زیر نظر بگیرند. در كنار این دو دستیار، كریم باقری نیز در كادر فنی جدید پرسپولیس حضور خواهد داشت و دستیار اول كالدرون محسوب می‌شود.
​​​​​​​
 آغاز تمرینات جدی
بازیكنان پرسپولیس صبح دیروز در ایفمارك حاضر شدند تا در تست‌های پزشكی شركت كنند. به این ترتیب تمرینات پرسپولیس از امروز به‌صورت جدی با هدایت گابریل كالدرون و با حضور دو دستیار خارجی و كریم باقری، دستیار ایرانی‌اش برگزار خواهد شد.
 اردوی خارجی لغو؟
اردوی پرسپولیس قرار بود در كانادار برپا شود كه به دلایل كاملا غیرورزشی لغو شد. پس از آن قرار شد سرخپوشان برای برپایی اردوی خارج از كشور به تركیه بروند؛ اما ظاهرا این اردو هم لغو شده است. آن‌طور كه از شواهد پیداست، حساسیت فراوان تیم‌های دیگر روی پرسپولیس به‌دلیل استخدام مربی خارجی و اعتراض مدیر باشگاه سپاهان موجب شده آنها قید اردوی خارجی را بزنند. اگر این‌گونه شود، اردوی پرسپولیس در كردان كرج برپا خواهد شد.