باید پول پروپئیچ را جور كنیم

امیرحسین فتحی در گفت‌وگو با جام‌جم؛

باید پول پروپئیچ را جور كنیم

استقلال تهران همچنان به‌دنبال آن است كه بتواند زودتر تكلیف یك‌سری مسائل را روشن كند. این باشگاه هنوز درگیر پرونده جنجالی پروپئیچ است. این بازیكن در دوران مدیریت افشارزاده به استقلال آمد و برای تیم پرویز مظلومی بازی كرد. علیرضا منصوریان اما در بدو ورودش اعلام كرد به این بازیكن نیازی ندارد. بعد از جدایی، پروپئیچ باشگاه استقلال را تهدید كرد به فیفا شكایت خواهد كرد. اما این باشگاه اعتقاد داشت اوست كه سرانجام محكوم خواهد شد. گذشت و گذشت تا این‌كه چندی قبل خبر رسید بازیكن كروات -آلبانیایی نتوانسته استقلال را محكوم كند. حالا امیرحسین فتحی مدیرعامل آبی‌ها در این باره توضیحاتی می‌دهد.

 آقای فتحی درباره آخرین وضعیت پرونده پروپئیچ و استقلال برایمان توضیح می‌دهید. 
بله. متاسفانه تا این لحظه پرونده حل نشده ولی به دنبال آن هستیم مساله را حل كنیم. یعنی چاره‌ای جز این نداریم كه مشكل را رفع كنیم. 

 بحث درباره كسر امتیاز و محرومیت از آسیاست. چقدر جدی است؟

به هر حال ما به آقای پروپئیچ بدهكار هستیم و فیفا هم رای داده است. این پرونده هم مربوط به مدیریت امروز نیست بلكه در گذشته رخ داده است. ما دنبال رفع مشكل هستیم. به احتمال زیاد هم مساله حل خواهد شد. یعنی ما چاره‌ای نداریم جز این‌كه مشكل آقای پروپئیچ را رفع كنیم. باید كار انجام شود تا برای استقلال پیامدهای منفی نداشته باشد. 

 رقم طلب این بازیكن چقدر است؟ تناقض در این باره خیلی زیاد است. 
رقمی كه باید به این بازیكن پرداخت كنیم بین 430 تا 440 هزار دلار است كه واقعا برای ما سنگین است. اما چاره چیست؟ باید پول را جور كنیم و بپردازیم تا مبادا برای استقلال اتفاق بدی رخ دهد. 

 این پرونده احتمالا باعث می‌شود پاتوسی را هم جذب نكنید. درست است؟
نه، ما در حال بررسی و مذاكره هستیم. 

 یعنی ممكن است این بازیكن را حفظ كنید؟
بله، ما با پاتوسی در حال مذاكره ایم ولی چیزی قابل پیش بینی نیست.همه چیز منوط به این است كه بتوانیم پول جور كنیم و به این بازیكن بدهیم. اگر جور شود ان‌شاءا... این بازیكن را نگه خواهیم داشت.

 و اگر نشود.
به هر حال ما باید به وضعیت مالی باشگاه هم نگاه كنیم. الان پرونده پروپئیچ برای ما مهم‌ترین چیز است. باید مشكل را رفع كنیم. تمركزمان بیشتر روی این پرونده است. 
​​​​​​​
 در این شرایط ممكن است استقلال به اردوی خارجی برود؟ 
این خواسته‌ای است كه كادر فنی دارد و ما هم در تلاش هستیم بتوانیم ان‌شاءا... بعد از یك فصل سنگین و سخت، شرایط را مهیا كنیم تا یك اردوی خارجی برگزار كنیم. در حال بررسی هستیم و انشاءا... اگر خبری بود اعلام خواهیم كرد ولی احتمال این‌كه تیم اردو برود زیاد است.