آشنایی با خواهر هلمز!

آخرین سوپرمن سینما در نقش تازه‌اش لباس شرلوک هلمز را به تن می‌کند

آشنایی با خواهر هلمز!

آیا می‌توان تصور كرد صنعت سینما دست از سر شخصیت شرلوك هلمز بردارد؟ ظاهرا باید به چنین پرسشی پاسخ منفی داد! خبرهایی كه از اطراف هالیوود می‌رسد این است كه نسخه تازه‌ای از ماجراجویی‌های شرلوك هلمز از راه می‌رسد. بازیگر نقش شرلوك این فیلم هم، كسی نیست جز سوپرمن قبلی سینما. در حالی كه تا به حال تعداد زیادی بازیگر در نقش این كارآگاه معروف و سمج دنیای ادبیات بازی كرده‌اند، هنری كاویل هم لباس این مرد نكته‌سنج را به تن می‌كند. قرار است او با ماجراجویی‌هایی جدید، به حل مشكلاتی بپردازد كه شبیه جدول‌های لاینحل هستند. ذکر این نکته هم لازم است که او در این رمز گشایی تنها نیست و با یکی از بستگان نزدیکش،راهی ماجراجویی تازه می شود. اما این كه این مشكلات چه هستند و شرلوك آنها را چگونه حل می‌كند. موضوعی است كه باید در فیلم سینمایی در دست تولید به جست و جوی آن پرداخت. نكته جالب این است كه كاویل در حالی در نقش این كارآگاه ماجراجو ظاهر می‌شود، كه قرار است قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم «شرلوك هلمز» با بازی رابرت داونی جونیور هم جلوی دوربین برود. همان طور كه تماشاگران سینما می‌دانند، نقش هلمز این مجموعه را داونی جونیور به عهده دارد.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، هری برادبیر فیلم شرلوك هلمزی جدید را كارگردانی می‌كند. او فیلم خود را با نگاهی به داستان كتاب نانسی اسپرینگر می‌سازد. این درام جنایتكارانه پررمزوراز با نام «انولا هلمز» وارد مرحله تولید می‌شود و میلی بابی براون نقش مقابل كاویل را در آن به عهده دارد. كتاب اسپرینگر نه در یك جلد، كه در چند جلد نوشته و منتشر شده است. از این نظر، می‌توان منتظر تولید نسخه سینمایی آن به صورت یك مجموعه فیلم دنباله‌دار بود. هلنا بوهم كارتر، بازیگر سرشناس انگلیسی هم یكی دیگر از نقش‌های مهم انولا هلمز را بازی خواهد كرد.
یک مجموعه کتاب  چند جلدی
مجموعه كتاب چند جلدی اسپرینگر، با انتشار «پرونده گم‌شدن ماركوس» در
 سال 2006 آغاز شد. تا به حال، شش جلد از این مجموعه كتاب منتشر شده و روی پیشخوان كتابفروشی‌ها قرار گرفته است. نسخه سینمایی هم با همین كتاب شروع می‌شود و نام آن، به احتمال زیاد همان نام كتاب خواهد بود. انولا هلمز خواهر كوچك‌تر شرلوك هلمز است. او شخصیت ‌محوری این كتاب چند‌جلدی است و با این حال، خود شرلوك نقش بسیار مهمی در ماجراجویی‌های این مجموعه كتاب دارد.
انولا هم به تبعیت از برادر بزرگ‌تر خود، وارد ماجراجویی‌های كارآگاهانه می‌شود و برای خودش یك پا مامور تحقیق است. او تلاش می‌كند برای خودش هویتی مستقل كسب كند و به حل معماهای جنایی اطراف خود بپردازد. میلی بابی براون نقش انولا را بازی می‌كند. بوهم كارتر هم مادر این دو شخصیت پركار خواهد بود. شركت مستقل فیلمسازی لجندری پیكچرز تهیه‌كننده انولا هلمز است. فیلمنامه را جك تورن نوشته و درباره نوجوان گمشده‌ای است كه پدرش مدتی قبل از آن به قتل رسیده است. انولا با ورود به ماجرا، باید معمای قتل پدر و گم‌شدن پسربچه را حل كند.
نقش پر رنگ تر
به گفته هری برادبیر، در نسخه سینمایی نقش و حضور شخصیت شرلوك هلمز پررنگ‌تر از داستان مجموعه كتاب خواهد بود. ظاهرا باید منتظر آن ماند و دید كه شخصیت انولا در نسخه سینمایی، تحت‌الشعاع شخصیت برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد. اگر این‌طور باشد، باید منتظر واكنش گروه‌های مدافع حقوق زنان بود كه به احتمال زیاد فریاد تظلم‌خواهی و دفاع از حقوق انولا هلمز را سر خواهند داد! میلی بابی براون قبل از این در مجموعه بسیار موفق «چیزهای عجیب» بازی كرده و از قرار معلوم نگران آن نیست كه شخصیت انولا زیر سایه سنگین شخصیت برادر بزرگ‌ترش شرلوك قرار گیرد. این در حالی است كه تماشاگران سینما تا به امروز، چیز زیادی درباره خواهر ماجراجو و نكته‌سنج شرلوك نشنیده‌اند.
دیدار در تابستان 2020
تهیه‌كنندگان فیلم اولین قسمت انولا هلمز را برای نمایش عمومی در فصل تابستان سال 2020 آماده می‌كنند، اما هنوز زمانی برای شروع كار فیلمبرداری آن تعیین و اعلام نشده است. این در حالی است كه منتقدان سینمایی به طرح این پرسش می‌پردازند كه آیا تماشاگران سینما از فیلمی با محوریت یك شخصیت نوجوان استقبال خواهند كرد یا نه؟ انولا در داستان نانسی اسپرینگر، یك نوجوان سیزده چهارده ساله است. منتقدان بعید می‌دانند نوجوانی با این
سن و سال كم بتواند انبوه تماشاگران را جذب یك فیلم سینمایی كند. ظاهرا به همین دلیل است كه مدیران لجندری پیكچرز تصمیم گرفته‌اند نقش و وزن شخصیت شرلوك هلمز را در نسخه سینمایی سنگین‌تر كنند. هنری كاویل هم با بازی در این نقش می‌تواند تعداد بیشتری از تماشاگران را به طرف فیلم بكشاند.
از سوپرمن تا شرلوک
هنری كاویل برای شركت برادران وارنر نقش ابرقهرمان سوپرمن را در دو فیلم سوپرمنی بازی كرده است. او قرارداد بازی در تعداد بیشتری از فیلم‌های سوپرمنی این شركت را دارد. كاویل سال قبل نقش مقابل تام كروز را در قسمت پنجم مجموعه اكشن و دلهره‌آور «ماموریت غیرممكن» بازی كرد. او مدتی قبل از بازی در نقش اصلی «جادوگر» برای شبكه نتفلیكس فارغ شد..