وقتی فدراسیون فوتبال، خودش را هم قبول ندارد!

كمیته اخلاق دقیقا چه كاره است؟‌

وقتی فدراسیون فوتبال، خودش را هم قبول ندارد!

تمامی افراد متهم در پرونده فینال جام حذفی به آرایی كه توسط كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر شد، اعتراض كرده و این كمیته را بدون صلاحیت برای صدور رای در مورد خودشان دانسته‌اند و عجیب‌تر این‌كه فدراسیون فوتبال هم با یك گام بلند رو به عقب، اعلام كرده كه به احتمال فراوان، آرای كمیته اخلاق در كمیته استیناف خواهد شكست!
كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، به‌دلیل اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی، طالقانی را جریمه نقدی كرده است. همچنین حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ پنج سال، سعید فتاحی مسؤول برگزاری رقابت‌های لیگ دو‌سال، الطافی مدیرعامل داماش گیلانیان و حاجی‌پور مالك این باشگاه به مدت شش ماه از حضور در فوتبال محروم شده‌اند؛ اما این آرا به هیچ عنوان اجرا نخواهد شد.
امیر علوی رئیس دفتر مهدی تاج، رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال و سخنگوی فدراسیون هم اعلام كرده كه آرای صادرشده معتبر نیست و كمیته استیناف به شكایت متهمان رسیدگی كامل خواهد كرد.
علاوه بر افرادی مانند طالقانی و فتاحی كه به تندی با موضوع جریمه و محرومیت خود مواجه شدند، اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم خیلی سریع، حساب خود را از كمیته اخلاق جدا كرد. او كه به محرومیت پنجساله كفاشیان از فوتبال هم انتقاد داشت، گفت: در كشورمان خیلی راحت با آبروی آدم‌ها بازی می‌كنیم. به هر حال ابهامی در این زمینه وجود دارد. مراحل آن طی نشده و در استیناف است و امیدوارم این مشكل حل شود.
فدراسیون فوتبال حالا با سوال‌های بزرگ اهالی فوتبال در ایران مواجه شده است: «اگر كمیته اخلاق، به راحتی با آبروی افراد بازی می‌كند، چرا تاكنون جلوی آن گرفته نشده است؟ آبروی آدم‌های بسیاری از جمله افشین پیروانی با حكم همین كمیته رفته و در تحقیقات تكمیلی مشخص شده آنها بی‌گناه هستند. و پرسش دوم: اگر این رای هم مانند دیگر آراست، چرا فدراسیون فوتبال آن را وتو كرده و بلافاصله آن را به كمیته استیناف ارجاع داده است؟
آنچه مسلم است این‌كه در فینال جام حذفی یك هرج و مرج واقعی و یك فاجعه فوتبالی را شاهد بودیم كه فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان زیر بار گناه و تقصیر خود نرفت (مانند بسیاری از اشتباهات دیگر این فدراسیون). حالا فدراسیون می‌تواند همه را تبرئه كند و حتی به مقصران و عوامل آن پاداش بدهد؛ اما نمی‌تواند تاریخ را پاك كند.