بحران در تیم نكونام

وقتی اختلاف بازیكنان و باشگاه به تیم جواد ضربه زد

بحران در تیم نكونام

جواد نكونام به نظم و انضباط توجه ویژه‌ای دارد. او معتقد است در هر شرایطی باید بازیكنان در تمرینات حاضر باشند. خود او تا به حال در دوران بازیگری و مربیگری‌اش یك‌بار هم در جلسه تمرینی غایب نبوده است. این اصلی است كه همواره در زندگی فوتبالی نكونام وجود داشته است. اخیرا اما در سفر فولاد به تهران، شش بازیكن این تیم از جمله حسن بیت‌سعید، مریدی، ایوب والی(كاپیتان) و... اردوی تیم را ترك كردند. این رفتار زمانی اتفاق افتاد كه باشگاه اعلام كرد جریمه 20درصد سال گذشته قطعا از قرارداد بازیكنان كسر می‌شود. فولاد در روزهای اخیر در تلاش بوده تا قرارداد بازیكنانش را تسویه‌حساب كند و به همین خاطر بحث‌هایی درباره این جریمه پیش آمده است.
باشگاه فولاد در تصمیمی جالب و بعد از این اقدام هماهنگ شده شش بازیكن، تصمیم گرفت تا جریمه بازیكنانی كه همراه با تیم به تهران آمدند، ببخشد. باشگاه حتی در نظر داشت در صورتی كه بازیكنان شاكی هم برگردند و عذرخواهی كنند، جریمه مالی آنها را هم ببخشد، ولی دیروز حسن بیت‌سعید یكی از شاكیان خداحافظی اینستاگرامی داشت و تلویحا نوشت دیگر در فولاد نمی‌ماند.
روز گذشته رضایی مدیرعامل باشگاه فولاد هم نسبت به این اتفاق واكنش نشان داد و گفت: «دلیل این رفتار غیرحرفه‌ای را نمی‌دانم و آن را درك نمی‌كنم. اگر به‌خاطر جرائم فصل گذشته باشد كه توجیهی ندارد زیرا در آن مقطع زمانی عملكرد فولاد باعث دلخوری هواداران بزرگ تیم شد. همان‌طور كه در طول یك فصل بابت برد و موفقیت تیم، پاداش به بازیكنان تعلق می‌گیرد طبیعتا باید جریمه هم برای ناكامی و عدم موفقیت باشد كه تیم بی‌انگیزه نشود. شما كدام بازیكن فوتبال داخلی و خارجی را سراغ دارید كه به‌خاطر جریمه شدن، در فرودگاه از تیم جدا شده و حاضر به همراهی نشود؟ این مصداق بارز بی‌احترامی به مجموعه باشگاه و هواداران است. ما در حال بررسی این موضوع هستیم.»
او اعلام كرد برخورد انضباطی با بازیكنان صورت می‌گیرد چون اصول مدیریتی خودش را دارد. رضایی همچنین انتقاد كرد كه در باشگاه‌های دیگر شش ماه پول بازیكنان را نداده‌اند، ولی كسی اعتصاب نكرده و چطور در فولاد به خاطر یك جریمه بعضی بازیكنان اعتصاب می‌كنند؟
به نظر می‌رسد، این بحرانی كه در فولاد درست شده، می‌تواند به تیم نكونام ضربه بزند. كاپیتان سابق تیم ملی به‌شدت از این اتفاق گلایه دارد، ولی تصمیم گرفته سكوت كند. دیروز تلاش كردیم تا با او در این زمینه گفت‌وگویی داشته باشیم ولی نكونام ترجیح داد تا سكوت كند. احتمالا به زودی كمیته انضباطی باشگاه فولاد جرایم تازه‌ای را برای این بازیكنان در نظر خواهد گرفت. غیبت آنها باعث شد حتی فولاد از حضور جام شهدا انصراف دهد.