حواشی و آمار فینال جام خیریه انگلیس

دریبل خوردن مدافع هلندی لیورپول بعد از 65 بازی

حواشی و آمار فینال جام خیریه انگلیس

 پپ گواردیولا و شاگردانش حتی در روزی كه بازی خوبی انجام ندادند و آمارهای همه به نفع لیورپول بود، باز یورگن كلوپ را شكست دادند تا مانع رسیدن
یك جام دیگر به مرد آلمانی شوند. گرچه ضربات پنالتی برنده این بازی را مشخص كرد، اما اتفاقات و آمارهای جالبی در ورزشگاه ویمبلی لندن رقم خورد.
بازیكنان منچسترسیتی در این مسابقه تصمیم گرفتند با لباس ویژه‌ای وارد زمین شوند. این لباس هیچ طرح و حامی مالی‌ای روی آن درج نشده بود كه دلیل آن سالگرد ۱۲۵ سالگی تاسیس این باشگاه انگلیسی بود. همچنین داور مسابقه دو قانون جدید را در این دیدار لحاظ كرد. اول آن‌كه به پپ گواردیولا بابت اعتراض یك كارت زرد داد تا این مربی به اولین مربی‌ای تبدیل شود كه در فوتبال انگلیس كارت زرد دریافت می‌كند.
طبق این قانون، داورها می‌توانند به مربیان در كنار زمین به دلیل اعتراض كارت زرد بدهند. همچنین یك بار نیز داور بازی تصمیم گرفت زمانی كه توپ به او برخورد كرد و تغییر مسیر داد، بازی را متوقف كند. این قانون نیز از فصل جدید اجرایی می‌شود.
اتفاق دیگر در این بازی كار عجیب هواداران لیورپول در زمان پخش شعار ملی قبل از بازی بود. زمانی كه شعار «خدا نگهدار ملكه باد» ‌- كه شعار ملی محسوب می‌شود - خوانده می‌شد هواداران لیورپول همچون دیدار فینال جام حذفی سال ۲۰۱۲ آن را هو كردند. هواداران لیورپول همچنین اعتراض زیادی به رحیم استرلینگ داشتند و به او نیز اعتراض كردند.
در كنار این حواشی، ركوردهای فردی و تیمی جالبی نیز به ثبت رسید. به گزارش دیلی‌میل، در جریان این بازی، گابریل ژسوس برزیلی توانست ویرجیل فن دایك مدافع هلندی لیورپول را دریبل بزند. این اتفاق از آن جهت مهم است كه فن‌دایك از زمان بازی‌اش مقابل نیوكاسل در مارس 2018 كه از میكل مارینو دریبل خورد، دیگر به هیچ بازیكنی اجازه نداده بود از سد او عبور كند و در 65 بازی هیچ بازیكنی نتوانسته بود این كار را
انجام دهد.
رحیم استرلینگ نیز توانست بعد از 11 رویارویی مقابل تیم سابق خود، برای اولین بار گلزنی كند. این بازیكن انگلیسی، سال 2015 از لیورپول به من‌سیتی پیوست. منچسترسیتی نیز موفق شد صاحب یك ركورد جدید شود و اولین تیم در تاریخ انگلیس شود كه پنج جام داخلی پیاپی را به دست می‌آورد؛ جام خیریه سال قبل، جام حذفی، جام اتحادیه، لیگ برتر و جام خیریه فعلی. همچنین از سال 2015 به بعد، من سیتی بعد از آرسنال، دیگر تیم انگلیسی است كه توانسته از عنوان قهرمانی‌اش در جام خیریه دفاع كند.