در مسیر توکیو

رقابت 24 تیم برتر دنیا برای صعود به المپیک از جمعه آغاز می‌شود

در مسیر توکیو

 فدراسیون جهانی والیبال با تقسیم 24 تیم برتر رتبه‌بندی جهانی تیم‌های والیبال در شش گروه چهار تیمی، اولین شانس صعود را به تیم‌های برتر والیبال دنیا هدیه داد.
مرحله اول مسابقات مقدماتی المپیك 2020 توكیو از جمعه در شش شهر دنیا آغاز می‌شود و تیم‌های اول تا ششم رتبه‌بندی در این شش گروه قرار گرفته‌اند و تیم‌های دیگر به ترتیب و به شكلی کاملا عادلانه در گروه‌ها تقسیم شده‌اند.
در این میان كشورهایی مانند لهستان، روسیه و ایتالیا كه میزبانی را هم به‌عهده دارند، بختی بسیار بالا برای صعود به المپیك دارند.
مسابقات گروه‌های ششگانه در سه روز برگزار می‌شود و فقط تیم‌های صدرنشین راهی توكیو
خواهند شد.
البته مسابقات مقدماتی المپیك، مرحله دومی هم دارد: مسابقات قهرمانی قاره‌ها. پنج تیم برتر قاره‌ها به اضافه شش تیم برتر این مرحله و همین‌طور ژاپن میزبان، 12 تیم والیبال المپیك را تشكیل خواهند داد. مسابقاتی كه در دو گروه شش تیمی برگزار خواهد شد.
تیم ملی والیبال ما در گروه E این مسابقات در برابر یكی از بهترین و پرافتخارترین تیم‌های حال حاضر والیبال دنیا یعنی روسیه قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان والیبال ما بامداد امروز راهی سن‌پترزبورگ شدند تا برای مسابقات مقدماتی المپیك آماده شوند.
 اولین بازی تیم ملی ساعت 17 و 30دقیقه روز جمعه مقابل كوبا برگزار خواهد شد؛ اما حساسترین بازی ما در این مرحله روز یكشنبه هفته آینده در برابر روسیه
خواهد بود.
روسیه سه هفته قبل در شیكاگو قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد و تیمی كه باید روز یكشنبه هفته آینده در برابر تیم ما قرار بگیرد، حتی از آن تیم هم قدرتمندتر و كاملتر است. درباره گروه E مسابقات، وضعیت تیم ملی، نفرات تیم و تركیب اولیه كولاكوویچ در شماره فردا به طور كامل
خواهیم نوشت.