ما با زبان تصویر نقد می‌کنیم

معاون سیما در مراسم نکوداشت روزخبرنگار از نیاز ضروری به نقد گفت

ما با زبان تصویر نقد می‌کنیم

مرتضی میرباقری در آیین نكوداشت روز خبرنگار اعلام كرد كه طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای 80 درصد مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌كنند.
به گزارش جام‌جم، مرتضی میرباقری در آیین نكوداشت روز خبرنگار كه به همت اداره‌كل روابط عمومی صداوسیما برپا شده بود، در سخنانی گفت: هر جامعه پیشرفته‌ای نسبت به عنصر آگاهی و مطالبه‌گری باید حساسیت داشته باشد. كشور ما ظرفیت هنگفتی از مسائل فرهنگی دارد و انصافا در سراسر دنیا كمتر كشوری مثل ایران است كه ظرفیت‌های فراوانی برای پرداختن به موضوعات فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: كار خبرنگاران ایجاب می‌كند هم خودتان آزادی معنوی بالایی داشته باشید و كار شما ایجاب می‌كند دائم مراقب باشید و حقیقت و عدالت در نفس شما قرار بگیرد كه نكند حریت خود را در مقابل موضوعات مختلف از دست بدهید.
میرباقری اظهار کرد: در كار خبرنگاری شما باید مدام مجاهدت و مراقبت داشته باشید و نگذارید واژه‌های عدالت و آزادگی و مسائلی كه حریت خبرنگار را در برابر حقیقت‌گویی و عدالت‌مداری، از دست برود. شما باید مراقب باشید كه مجموعه‌ها و افرادی نظیر شما مثل شما درگیر زر و زور و تزویر می‌شوند كه در مقابل شما صف‌آرایی می‌كنند و مانع‌تراشی می‌كنند. گاهی تحریك می‌شود و در چشم قرار می‌گیرد. باید مراقبت لازم داشته باشیم و بسیار موانع بیرونی وجود دارد.
معاون سیما با بیان این‌كه ۴۰ سال انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی می‌كند برای این‌كه موانع برداشته شود، اظهارداشت: در این مسیر برای این‌كه ظرفیت‌ها ارتقا پیدا كند، به اطلاع رسانی درست و آگاهی نیاز دارد و بدون تعارف كشوری كه به یك تمدن بزرگ رسیده برای نیل به نقطه هدف با چالش‌های متعددی روبه‌رو است.
وی تاكید كرد: رسانه ملی در هر صورت علی‌رغم همه فراز و فرودهایی كه دارد، بدون مسامحه بزرگ‌ترین حوزه تولید محتوا در مدیریت و همراهی افكار عمومی است. رسانه صداوسیما در ایران به طور متوسط سه ساعت و ۲۰ دقیقه بیننده دارد و ۸۰ درصد مردم آن را می‌بینند. این عدد توسط مركز تحقیقات به دست آمده كه برای چنین پژوهش‌هایی وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.
وی در پایان گفت: ما به‌شدت نیاز داریم كه كارهایمان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و اصلا با كسانی كار می‌كنیم كه در سطح نقادان قرار دارند. ما بیشتر نقدهایمان را در رسانه به زبان فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» بیان می‌كنیم یا آنها را از زبان رضا رشیدپور، مهران مدیری، علی ضیا و... بیان می‌كنیم.
در این مراسم محمدحسین رنجبران مدیركل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، مدیران روابط‌عمومی معاونت‌ها و شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی و خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون رسانه‌های دیداری شنیداری و مكتوب حضور داشتند.
علی ضیا مجری و تهیه‌كننده برنامه فرمول یك هم اجرای این برنامه را به عهده داشت. همچنین علی صبوری در بخشی از این مراسم به اجرای استندآپ كمدی پرداخت. علاوه بر آن مهدی شكوهی خواننده هم قطعاتی در این برنامه اجرا كرد.