دیدار مدیر شبكه قرآن سیما با علما و مراجع عظام تقلید

دیدار مدیر شبكه قرآن سیما با علما و مراجع عظام تقلید


 در دیدار مدیر شبكه قرآن و معارف سیما با علما و آیات عظام صافی گلپایگانی، مصباح یزدی، علوی گرگانی، سعیدی و حجت‌الاسلام رحیمیان بر ترویج معارف قرآن و نشر ارزش‌های دینی و معنوی تأكید شد.
به گزارش جام‌جم، آیت‌ا... صافی گلپایگانی در دیدار مدیر شبكه قرآن و معارف سیما، با اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تاثیر آن در جامعه گفتند: ترویج معارف قرآن و اهل بیت‌(ع) مهم‌ترین ركن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه باشد. ایشان همچنین بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبكه‌های سیما تأكید كردند.
آیت‌ا... صافی گلپایگانی در این دیدار، شبكه قرآن و معارف سیما را رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواندند و افزودند: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حركت كند.
تاکید بر ایجاد انگیزه برای نسل جوان
 «فعالیت تبلیغی صدها رسانه علیه دین، وظیفه رسانه ملی در شناساندن اسلام ناب به جامعه را سنگین‌تر از گذشته كرده است.»
آیت‌ا... مصباح یزدی در دیدار با مدیر شبكه قرآن و معارف سیما در تحلیلی از چرایی و چگونگی وقوع حادثه عظیم انقلاب اسلامی، گفتند: مردم با بهره‌گیری از رهنمودهای
امام راحل و امید و مجاهدت توانستند بر دشمنان داخلی و خارجی غلبه كنند.
آیت‌ا... مصباح یزدی با اشاره به گام دوم انقلاب گفتند: باید دوره 40 ساله انقلاب اسلامی و عملكرد انقلابیون را ارزیابی و با بررسی نقاط ضعف، از تكرار آنها جلوگیری كنیم.
ایشان با اشاره به این‌كه در 40 سال گذشته نتوانسته ایم به درستی اهمیت قرآن را برای مردم تبیین كنیم، تأكید كردند: شبكه قرآن باید مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب برای همگان تبیین كند.
آیت‌ا... مصباح یزدی تصریح كردند: تربیت نسل آینده و ایجاد انگیزه در جوانان بسیار
حائز اهمیت است.
شیخ اكبری، مدیر شبكه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آیت‌ا... مصباح خواستند در تبیین مبانی الهی و قرآنی این سند مهم به رسانه ملی كمك كنند.
 عمل به قرآن باید در جامعه
نهادینه شود

آیت‌ا... علوی گرگانی در دیدار با مدیر شبكه قرآن و معارف سیما با تأكید بر رسالت سنگین این شبكه در ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی، قرائت، درك و فهم محتوایی و عمل به آیات را از مراحل سه‌گانه انس با قرآن دانستند و افزودند: مقام عمل به قرآن و جایگاه آن در زندگی از بالاترین مراحل بهره‌مندی از آیات وحی است.
 ایشان در ادامه تأكید كردند: امروزه عمل به آیات قرآن در جامعه كافی نیست و باید این فرهنگ توسط شبكه قرآن و معارف در جامه نهادینه شود.
آیت‌ا... علوی گرگانی شبكه قرآن و معارف سیما را الگو دانستند و افزودند: این شبكه باید در ترویج دین اسلام نقش بسیار مهمی ایفا كند.
 تأكید بر تقویت بنیه دینی
و معنوی مردم

حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمكران در دیدار با مدیر شبكه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهتمام شبكه به موضوع مهدویت گفت: نفس كار شبكه قرآن و معارف در ترویج معارف اهل بیت(ع)، بسیار ارزشمند است.
وی افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید آمیخته با معنویات و مذهب باشد و همه برنامه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم تبلیغات مذهبی و دینی را در خود جای دهد تا بنیه دینی و معنوی جامعه تقویت شود.
تولیت مسجد مقدس جمكران با توجه به اهمیت موضوع ولایت فقیه نیز گفت: تمایز حكومت اسلامی از نظام طاغوت، وجود ولایت فقیه در ایران است.