از صد سال تنهایی  تا وزنه‌برداری

از صد سال تنهایی تا وزنه‌برداری


این را نگذارید به حساب این‌كه خودمان روزنامه‌نگاریم و لابد قرار نیست بگوییم ماست‌مان ترش است؛ بگذارید به حساب این‌كه ما تجربه‌گراییم و وقتی چند سالی خبرنگاری یك حوزه به‌خصوص را تجربه می‌كنیم، این دست‌وپنجه‌نرم‌كردن هر روزه، ما را جست‌وجوگر هم بار می‌آورد؛ همین اتفاقی كه برای همکار خودمان رضا پورعالی در حوزه فعالیت خودش افتاده و حالا محصولش شده یك كتاب كامل و جامع به نام «صد سال وزنه‌برداری». او كه سال‌هاست از اهالی رسانه مرتبط به وزنه‌برداری است در این كتاب، یك سده فعالیت رشته پرافتخار وزنه‌برداری در ایران را مرور كرده؛ از نخستین روزهایی كه تمرین رشته هالتر در باشگاه‌های ورزشی كشورمان پا گرفت تا به امروز كه پولادمردان وزنه‌برداری ایران، در همه این سال‌ها با قهرمانی‌های پرشمار خود در رقابت‌های بین‌المللی، همواره تجلی غرور و اراده ملی در عرصه ورزش بوده‌اند.
این كتاب شما را به دنیای آمار، ارقام، كیلوها و ركوردها می‌برد تا بیشتر از همیشه با بهترین‌ها و اولین‌های تاریخ وزنه‌برداری ایران آشنا شوید. جمع‌آوری همه ركوردهایی كه برای وزنه‌برداری ایران در این سال‌ها منجر به كسب مدال و افتخار شدند، تلاش دشوار و البته شیرینی بود. در این كتاب كه گردآوری آن چیزی نزدیك به هفت سال زمان برد، با اشاره به تاریخچه حضور وزنه‌برداری ایران در آوردگاه المپیك، رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی آسیا، نام همه مدال‌آوران و ركوردداران تاریخ وزنه‌برداری ایران بین سال‌های 1948 تا 2018 آمده است؛ 70 سال كسب مدال و افتخار توسط وزنه‌برداران ایران زمین در كتابی با عنوان «صد سال وزنه‌برداری». راستی عنوان كتاب شما را یاد چه اثری از ادبیات داستانی جهان می‌اندازد؟ «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا ماركز؟ بله، درست حدس زدید. البته ما از این‌كه نیت نویسنده چقدر مبتنی بر این تداعی بوده، اطلاعی نداریم.
اگر می‌خواهید یكی از خوانندگان این كتاب 400 صفحه‌ای كه در انتشارات خانواده منتشرشده باشید، باید تا 50هزارتومان سر كیسه را شل كنید. البته خدا را چه دیدید، با شماره تلفن 88943807 كه ناشر كتاب است تماس بگیرید شاید توانستید با تخفیف كتاب را تهیه كنید.