روزی روزگاری غدیر

روزی روزگاری غدیر


عیدتان مبارك و بی‌مقدمه برویم ببینیم اعضای گروه 1+7 یعنی سنگرداران گروه فرهنگ، چه كرده‌اند.
گفتیم عید، این را هم بگوییم كه دو صفحه از چهار صفحه امروزمان، دربست در اختیار سادات و عیدشان یعنی عید غدیر قرار گرفته است. چند نفری نشسته‌ایم و این پرونده دو صفحه‌ای را برایتان تدارك دیده‌ایم. محمدصادق علیزاده پس از شركت در یكی دیگر از آیین‌های بزرگداشت متعددی كه در تقدیر و تشكر از این خدوم بی‌دریغ وادی فرهنگ در تحریریه برپا شده بود، نشست پای تلفن و  با حجت‌الاسلام محسن قنبریان درباره سیره حکومتی علی(ع)  گفت‌و‌گو کرده است.
 ساناز قنبری، پس از بست‌نشینی‌اش پای مقبره شمس در خوی و درنوردیدن آذربایجان شرقی و سیری در آفاق و انفس آن بلاد، بازگشتی قبراق به تحریریه را تجربه كرده و به همین فراخور رفته سراغ 2 سینماگر از جمله رضا داوودنژاد و سیدجمال ساداتیان و از اولی درباره خاطراتش با مادربزرگ تازه‌ درگذشته‌اش، مامان‌اتی سینمای ایران، پرسیده و از دومی هم كه خودش از سادات سینمای ایران است درباره خاطراتش در روز عید غدیر.
 یكی دیگر از گزارش های گروه به جای واقعه غدیر، جغرافیای آن را مدنظر قرار داده در این باره به چند پرسش‌ پاسخ گفته. واپسین گزارش ما به مناسبت سالروز عید غدیر، نكاتی است كه درباره دیوارنگاره این روزهای میدان ولی‌عصر(عج) و پویش «تا ابد بر این عهدیم» مطرح كرده‌ایم.
گیرانداختن سخنگوهای سازمان‌ها و نهادها و هیئات در روزهایی به‌خصوص، كار دشواری است؛ علی رستگار اما در این باره همواره این‌گونه است كه «دوشواری؟! هیچ دوشواری نداره». از همین روست كه در روز معرفی فیلم مستند «در جست‌وجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در اسكار 2020، علی با سخنگوی هیات معرفی نماینده ایران به این رویداد سینمایی مهم گفت‌وگو كرده و انتقادها به این معرفی را با او مطرح كرده است. محصول پینگ‌پنگ جذاب رستگار با رائد فریدزاده را در همین صفحه 9 می‌خوانید.
پای كارهای ثابت این ستون می‌دانند كه ما افتخار همكاری با پیشكسوت خبرنگاران سینمایی یعنی كیكاووس زیاری را هر روز با خود حمل می‌كنیم و از شما چه پنهان كه از كت و كول افتاده‌ایم از بس كه افتخار سترگ و سنگینی است. و البته پای كارهای ثابت این ستون این را هم می‌دانند كه كیاخان را گرایش به بالیوود عمده بُوَد؛ به هر حال كیاخان با این عنوان پرطمطراق باید بیاید به شاهرخ‌خان و عمران‌خان و اینها. استاد زیاری امروز هم در صفحه 12، گزارش اصلی را به استقبال كم‌نظیر هندی‌ها از دو فیلمی پرداخته كه در سالروز استقلال این كشور روی پرده رفته‌اند. كیا نوشته كه این دو فیلم حتی توانسته‌اند از فیلم تازه تارانتینو   بیشتر بفروشد در هند.