ذرت‌های آلوده، ۵۰۰ هزار تن است

ذرت‌های آلوده، ۵۰۰ هزار تن است


نایب‌رئیس كمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراكسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حجم ذرت آلوده در كشور ۱۴۵ هزار تن اعلام شده بود، اما براساس گزارش‌های واصله و مستندات موجود این میزان ۵۰۰ هزار تن است.
امیر خجسته در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد افزود: این میزان ذرت سال 95 از كشور برزیل به‌وسیله ۱۳ شركت دولتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد كشور شده و تمامی این ذرت‌ها به قارچ آفلاتوكسین آلوده و بسیار خطرناك است.
نایب‌رئیس كمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراكسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ذرت‌های آلوده برزیلی در انبارهای گمرك دپو شده و رئیس‌جمهور پس از بررسی و اعلام نظر تیم كارشناسی مجلس، دستور امحای ذرت‌های آلوده را صادر كرده است، البته امحای این حجم از ذرت مشكلات خاص خود را دارد.
خجسته با بیان این‌كه ذرت‌های برزیلی از بدو ورود به كشور دارای آلودگی بوده است، بیان كرد: جالب این‌كه بدانید حجم ذرت‌های آلوده بر اساس آمار و ارقام اعلامی از سوی دستگاه‌ها ۱۴۵ هزار تن بوده اما بررسی‌ها و مستندات موجود نشان می‌دهد ۵۰۰ هزار تن ذرت از برزیل وارد شده است.
وی به رادیو اقتصاد گفت: مجلس به‌شدت دنبال این‌ است كه بداند بقیه ۳۵۵ هزار ذرت‌های آلوده به كجا رفته و در چه زمینه‌های مصرف شده است. دستگاه‌های نظارتی مامور شده‌اند این قضیه را هرچه سریع‌تر تعیین تكلیف كنند.
وی در ادامه یادآور شد: جدا از این، پرونده‌ای در خصوص ذرت‌های آلوده برزیلی در مجلس تشكیل و به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.