رئیسی: اتهامات بی‌سند، مبارزه با فساد را منحرف می‌كند

رئیسی: اتهامات بی‌سند، مبارزه با فساد را منحرف می‌كند


رئیس قوه قضاییه، اتهام‌زنی‌های بدون سند را موجب وارد آمدن ضربه به روند مبارزه با فساد دانست و گفت: كسانی كه به هر دلیل دچار هوای نفس شده و به اموال مردم با اخذ رشوه، پورسانت، اختلاس و... دست‌اندازی كرده‌اند، بهتر است قبل از این‌كه دستگاه قضایی به سراغشان برود، خودشان این اموال را بازگردانند.
به گزارش میزان، آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تاكید بر این‌كه در مبارزه با فساد باید از افراط و تفریط پرهیز كرد، یادآور شد: هم بی‌عملی و هم انگشت اتهام بی‌سند به سمت كسی گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه می‌زند. نباید كسانی خواسته یا ناخواسته امری غیرمستند را در فضای مجازی یا حقیقی به كسی نسبت دهند. اگر سندی وجود دارد باید به دستگاه قضایی ارائه شود، زیرا اتهام‌زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و باید این موضوع به دقت كنترل شود.
رئیسی با بیان این‌كه دلسوزان نظام باید مستند سخن بگویند، اظهار كرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان ظلم به هیچ‌كس را روا نمی‌داند. ما معتقدیم در عین قاطعیت باید عادلانه و براساس آنچه منطبق با حق و عدل است، برخورد كنیم، زیرا به اعتقاد ما چنین برخوردی است كه می‌تواند امیدها را در جامعه افزون كند.