علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره‌ ناهید

علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره‌ ناهید



سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص ابهامات مطرح شده درباره انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره‌بر ناهید گفت: آنچه در دولت مطرح شد این است که انفجار در سکو اتفاق افتاده و اصلا ماهواره‌ای به سکو  منتقل  نشده بوده است.  اساسا در محل تست بوده و نه پرتاب. در میادین تستی که ما داریم مثل  سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد. در دنیا شبیه به این موضوع زیاد صورت می‌گیرد. حتی در کشورهای پیش رفته هم ما انفجارهای متعدد و مهیبی در این زمینه ها داشتیم. در این اتفاق خوشبختانه نه کشته داشتیم و نه از نظر جانی مشکلی داشتیم.
علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان این‌که علت انفجار رخ داده یک بحث و خطای فنی بوده است،ادامه داد: برخی شایعات مبنی بر این‌که این انفجار ناشی از کار جاسوسی و خرابکاری بوده به هیچ وجه صحت ندارد.
وی همچنین دیروز در نشست خبری گفت: رئیس‌جمهور همچنان بر موضع خود ایستاده و در صورتی كه اطمینان داشته باشند دیدار با فردی به مردم ما كمك می‌كند امتناع نمی‌كند.
وی با بیان این‌كه هیچ تناقضی در صحبت رئیس‌جمهور وجود نداشته است، افزود: ایشان مكلف به پیگیری منافع ملی هستند. در مقابل اگر ملاقات با شخصی به نفع منافع ملی نیست امتناع می‌كنند.