قصاص؛ پایان درگیری با پیرمرد همسایه

قصاص؛ پایان درگیری با پیرمرد همسایه


پسر جوان كه پس از درگیری با مرد همسایه، او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با حكم قضات دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد.
روبه‌روی روشویی میان راه‌پله خانه‌شان ایستاد. آب سرد را باز كرد و به دست و صورت خود پاشید تا خستگی كار كردن از صبح تا غروب را تسكین دهد. ناگهان با صدای فریاد مرد میانسال كه همسایه‌اش بود، سكوت ذهنش درهم شكست و به دم در حیاط رفت تا ببیند ماجرا از چه قرار است.
پیرمرد داشت به او اعتراض می‌كرد كه: «چرا ایستاده‌ای و خانه ما را دید می‌زنی؟»
حالا دیگر محسن هم داشت مثل پیرمرد فریاد می‌زد و می‌گفت كه این كار را نكرده است. پیرمرد فحاشی كرد و محسن از كوره دررفت. چاقویی را كه با آن گل‌كاری می‌كرد برداشت و به در خانه پیرمرد رفت. اما با وساطت همسایه‌ها به خانه‌اش برگشت. پشت سرش مرد همسایه‌ها باز هم به در خانه‌شان آمد و باز هم كار به درگیری لفظی كشید. حالا این بار مرد همسایه بود كه كارد دستش گرفته بود. محسن به مقابل در خانه رفت و با او درگیر شد. چاقو را از دستش گرفت و به سینه‌اش كوبید و از سی و یكم خردادماه سال 94 تا به حال، اتهام قتل را یدك می‌كشد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، محسن در شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران در دفاع از خود گفت: «هیچ خصومت قبلی با همسایه‌مان نداشتم. نمی‌دانم چه شد كه آن روز عصبانی شدم و در یك لحظه چاقو به قلب او اصابت كرد. پشیمانم و طلب بخشش دارم.»
با اصرار اولیای دم بر قصاص، سرانجام حكم قصاص برای قاتل مرد همسایه صادر شد.