شكایت از 2 بیمارستان به‌خاطر قصور در مرگ پسر نوجوان

شكایت از 2 بیمارستان به‌خاطر قصور در مرگ پسر نوجوان


پرونده مرگ پسر نوجوان در یكی از بیمارستان‌های تهران با شكایت خانواده اش و گزارش پزشكی قانونی به دادسرای جرایم پزشكی ارسال شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یكشنبه 26 فروردین امسال همزمان با مرگ پسر 13 ساله‌ای در یكی از بیمارستان‌های پایتخت آغاز شد. تحقیقات نشان داد، پسر نوجوان پس از سرماخوردگی به بیمارستان منتقل، اما تسلیم مرگ شد.
مادر پسر نوجوان پس از مرگ پسرش از كادر درمانی شكایت كرد و گفت: پنج روزی بود كه پسرم سرماخورده بود و پایش قرمز شده و درد می‌كرد. او را نزد یك فوق‌تخصص بردم كه بعد از معاینه پسرم اعلام كرد باید آسپیرین بخورد و آمپول پنی‌سیلین بزند. با تجویز دكتر دو آمپول پنی‌سیلین به‌طور همزمان به پسرم تزریق كردند. فردای آن روز حال پسرم بد شد و او را از پردیس به بیمارستانی در تهران منتقل كردیم. چند ساعت بعد از انتقال به بیمارستان ناگهان حالش بد شد و پرستاران مرا از اتاق بیرون كردند. صدایشان را می‌شنیدم كه می‌گفتند، تشخیص اشتباه داده‌اند. مدام به او دارو می‌دادند اما بی فایده بود و در مدت 24 ساعت پسرم را از دست دادم.
پس از این شكایت جسد به پزشكی قانونی منتقل شد تا علت مرگ پسر نوجوان مشخص شود. با انجام معاینات تخصصی و آزمایش سم‌شناسی، سرانجام كارشناسان پزشكی قانونی علت مرگ را مسمومیت دارویی اعلام كردند.
پس از اعلام گزارش پزشكی قانونی، خانواده پسر 13 ساله از دو بیمارستان به خاطر قصور شكایت كردند و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت از سوی بازپرس غلامی به دادسرای جرایم پزشكی ارسال شد.