به‌دنبال مقصر!

آخرین وضعیت از پسری که سقوط کرد

به‌دنبال مقصر!



روز جمعه مسابقات سنگ نوردی در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که در جریان این مسابقات یک پسر هشت ساله اصفهانی در حین مسابقه سقوط کرد و به‌دلیل نبود تشک کافی، صدمه جدی دید. نام این پسر سنگ نورد «آرمان غیاثی» است که اکنون در کماست.
سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره جزئیات این حادثه به ایسنا گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان و خانواده این پسر شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند و پیگیر هستیم تا مقصر این اتفاق مشخص شود و به مجازات برسد. تیم حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان و خانواده کودک پیگیر هستند.وی ادامه داد: نمی‌دانم چه کسی مقصر است، احتمال دارد چند نفر مقصر باشند. مراجع قضایی مسببان این اتفاق را شناسایی می‌کنند. او در واکنش به این‌که شنیده شده افرادی در  رابطه با این قضیه بازداشت شدند، گفت: این موضوع را نه رد می‌کنم و نه تایید، اطلاعی ندارم. مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به این‌که آخرین وضعیت کودک چگونه است؟ بیان کرد: وضعیت کودک را باید از پزشک معالج بپرسید اما با توجه به جراحی‌هایی که انجام داده و داروهایی که دریافت کرده، هنوز بی‌هوش است. حسینی در مورد وضعیت خصوصی یا دولتی بودن سالن محل حادثه بیان کرد: این سالن در مالکیت یک باشگاه خصوصی است.
این در حالی است که کیوان زمانی، مدیرباشگاه کوهنوردی اژکهن در فولادشهر هم درباره این موضوع گفت: «من امروز آن‌قدر به خبرنگاران و مسؤولان توضیح داده‌ام واقعا دیگر توان توضیحات بیشتری ندارم. این‌که می گویند ما مجوز نداشته‌ایم نادرست است؛ چرا که برای برگزاری مسابقه مجوز داشته‌ایم.» او درباره شرایط آرمان غیاثی پسر مصدوم این حادثه گفت: «شرایط او الان متعادل است، ما با پزشک او صحبت کردیم اما متاسفانه انتشار این خبر در فضای مجازی و واکنش‌ها باعث شده تا فشار زیادی روی بیمارستان و کادر پزشکی وجود داشته باشد. الان آرمان غیاثی خونریزی مغزی ندارد.» زمانی، در این ارتباط که آیا امکان داشت که با رعایت مسائلی این اتفاق رخ ندهد، افزود: «صددرصد امکانش بود که این اتفاق نیفتد. این اتفاق به‌خاطر یک اشتباه شخصی و انسانی رخ داده است. البته باید کارشناسان نظرات کارشناسی را در این‌باره بدهند اما می شد این حادثه رخ ندهد.» او با بیان این‌که بعد از این حادثه فشار زیادی را از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی متحمل شده، گفت:« در اصفهان 20 سال سابقه کار دارم؛ من حامی مالی هستم و در اجرای مسابقه نقشی نداشتم. سنگ نورد هم نیستم اما دارم از باشگاهم حمایت می کنم و چون مدیرم، جوابگو هستم. برای ما در حال حاضر سلامت این پسر در اولویت است.»